5. srečanje spremljevalcev slepih in slabovidnih otrok

Vljudno vabljeni na 5. srečanje spremljevalcev slepih in slabovidnih otrok, ki bo potekalo v okviru projekta Strokovni center za celostno podporo otrokom in mladostnikom z okvaro vida ter otrokom in mladostnikom s primanjkljaji na posameznih področjih učenja. Srečanje bo potekalo preko spletne aplikacije ZOOM, in sicer v četrtek, 4. februarja 2021 od 14.00 do 15.30.

Vir fotografije: https://taktilneoznake.com/kontakt/taktilne-oznake-ikona5/, 29. 01. 2020

Glavna tema srečanja bo: Prilagoditve okolja. Jaz in moje delo spremljevalca.

vabilo na 5. srečanje spremljevalcev_nov datum

Vtisi udeleženk 5. srečanja:

Kot spremljevalka slepe učenke z ostanki vida sem letos prvič v tej vlogi. Nekaj prejšnjih let sem spremljala deklico s sladkorno boleznijo tipa 1.

Taka srečanja so mi zelo dobrodošla, saj za spremljevalce skoraj nikjer ni namenskih srečanj, kar sem prejšnja leta kar pogrešala.

Klub temu, da sem doštudirala specialno pedagogiko, sem na srečanju izvedela precej novega, na kar do sedaj nekako nisem bila posebno pozorna, čeprav mislim da se intuitivno zadovoljivo vklapljam tudi na to področje spremljanja.

Hvala za posredovanje vaših znanj in strokovnih izsledkov, katera bom poskušala pri svojem delu koristno uporabiti.
Marija

Vesela sem teh srečanj in hvala za to!

Uspela sem videti razliko, kaj slabovidni osebi pomenijo kontrasti. Odličen prikaz kako slabovidna oseba doživlja svojo okolico. Kljub temu, da spremljam učenko, ki je slepa in ji takšne prilagoditve niso v pomoč se trudim na druge način. Ne spomnim se, da bi kdaj opazila kakšno njeno nelagodje v zvezi z okolico, predvsem s prilagoditvami. Ena od prilagoditev posebej zanjo je bila dana na pobudo mobilne učiteljice, da se da talna označba od glavnega vhoda v šolo do njene učilnice. Po mojih opažanjih je znala iti tako s pomočjo črte kot tudi brez nje. Je bilo več dni, ko jo ovire na poti, kot so prostostoječi panoji in šolske torbe, sploh niso ovirali. Zagotovo ste tu tiflopedagogi že veliko naredili. Sara Češarek mi je bila na začetku zares v veliko pomoč! In seveda tudi Peter Rot. Ko sem bila na vašem prvem srečanju, sem bila vesela spodbude, da je prav, da tudi mi otroke spodbudimo k samostojnosti in vedno, ko sem pri urah s tiflopedagogoma videla, kaj je deklica že zmožna, sem to upoštevala tudi takrat, ko sva bile samo medve. Rekla sem si, da če vidim, da ona nekaj zna, potem zna. Ne sprejmem jamranja za brezveze 🙂

Pri deklici se trenutno vsi bolj ukvarjamo z njenim odnosom do dela. Na primer, ko ne sprejme svojega podaljšanega časa za pisanje testov (zanjo ni ok, da zato ne more biti s sošolci tisto uro in da je zato vse zamudila) … takrat je res v stiski… in ji tako motivacija za reševanje testa pade. Rešuje površno in minimalno. Da bo le prišla čimprej nazaj v razred. Problemi so tudi pri reševanju testov ali pisanju na stroju. Ko se zmoti, je vse narobe. Jamranje … jok … trma… … ti njeni odzivi so me bolj presenetili.

Se že veselim naslednjega srečanja 😉
Petra

Najprej iskrena zahvala za super predavanje in literaturo. Se mi je v veselje naučiti kaj novega. Zelo zanimivo je poslušat izkušnje in nasvete drugih.
Breda

Moram vam povedati, da je bilo srečanje zelo dobrodošlo in poučno. Pa so stvari, ki jih človek še vedno potrebuje v praksi. V mojem primeru slabovidnega dečka mi je film res povedal nekaj novega. Jaz sem si predstavljala kot da sem jaz slabovidna, ko sem gledala ta film. Pa čeprav imam tega fanta že dlje časa, sem dobila drugačno in resnično predstavo. Bravo, se že veselim naslednjega srečanja.
Branka