Brezplačna predavanja

    

   

Brezplačno predavanje za strokovne delavce v Sloveniji

Na voljo je brezplačno predavanje o skotopičnem sindromu/sindromu Helen Irlen, ki se izvaja za strokovne delavce po Sloveniji. Predavanje vodi mag. Nina Čelešnik Kozamernik, Irlen presojevalka.                                                                                                                                                  Predavanja pripravljamo v sodelovanju s projektom PoMoč    

Načrtovana so še predavanja:

  • OŠ Jurovski Dol, 20. 10. 2020
  • OŠ Roje, 5. 11. 2020
  • II dvojezična OŠ Lendava, 10. 11. 2020 ob 14.30

Predavali smo že: 

  • Srečanje za učitelje, ki učijo slepe in slabovidne otroke in dijake, Center IRIS, 22. 11. 2018
  • Aktiv svetovalnih delavcev zavodov za otroke in mladino s posebnimi potrebami v Zavodu za gluhe in naglušne v Ljubljani, Vojkova cesta 74; 18. november 2019 ob 9.00
  • Center za strokovno pomoč in podporo otrokom in mladostnikom s posebnimi potrebami in njihovim družinam, Novo mesto in Črnomelj, 12. november 2019 ob 13.00 v Novem mestu
  • I. OŠ Celje, 12. 11. 2018
  • OŠ Danile Kumar, 11. 1. 2019
  • Seminar za uporabo prilagojenih gradiv v šolskih knjižnicah, center IRIS, 25. 1. 2019
  • OŠ Riharda Jakopiča, 23. in 31. 1. 2019
  • Zakladnica Montessori, Hiša otrok srečnih rok, 7. 2. 2019
  • OŠ Božidarja Jakca, 12. 02. 2019
  • OŠ Sveta Ana, 13. 03. 2019 ob 13.40
  • Srečanje spremljevalcev slepih in slabovidnih otrok , 26. marec 2019 ob 13.00
  • Knjižnica Jesenice, enota Kranjska Gora, 2. april 2019 ob 17.00
  • Center IRIS, 26. avgust 2019 ob 8.30  (interno predavanje)
  • OŠ Gradec, Litija, 8. oktober 2019 ob 13.30
  • Klub alumnov Pedagoške fakultete, Univerze v Ljubljani, 7. november 2019 ob 17.00
  • Osnovna šola Jela Janežiča, Škofja Loka, 26. november 2019 ob 13.30.
  • OŠ Stična, Ivančna Gorica, 10. december 2019 ob 13.30
  • Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Koper, 31. 01. 2020
  • Posvetovalnica za učence in starše Novo mesto, 26. maj 2020 od 12.00 do 14.15, preko spleta
  • OŠ Prule, 22. 9. 2020 ob 13.45, aplikacija ZOOM
  • Vrtec Trbovlje, 8. 9. 2020 ob 15.00, aplikacija MS Teams
  • Cirius Vipava, 5. oktober 2020 ob 13.00
  • Gimnazija Ravne na Koroškem, 13. 10. 2020 ob 14.30

 

Vtisi udeleženk o predavanju o skotopičnem sindromu/sindromu Helen Irlen za CIRIUS Vipava, 5. oktobra 2020

Informacije, ki ste jih podali so bile zanimive, menim, da vsi premalo vemo o težavah, ki izhajajo iz “naslova” skotopični sindrom, zato so tovrstne informacije še kako dobrodošle. Albina

Vaše predavanje se mi je zdelo zelo zanimivo in poučno. Sama sem izvedela veliko koristnih informacij. Najbolj pa so mi bili všeč konkretni primeri iz prakse ter videoposnetki, saj smo lahko začutili kaj v konkretnem predstavlja ta sindrom za posameznika. Super se mi zdi ozaveščati ljudi o tem sindromu, kajti res ni toliko poznan, predstavlja pa lahko kar veliko omejitev v posameznikovem življenju. Hvala za vašo pripravljenost in čas, ki ste ga nam namenili.                                                                                    Sandra

Hvala za dobro podano predavanje, prisluhnila pa bi rada tudi izkušnjam domačih uporabnikov omenjene metode.                                                                                                                 Ines

Informacije, ki sem jih na tem predavanju pridobila so zame nove in mi bodo pri delu vsekakor prišle prav.                                                                                                                                      Jerica

Seminar mi je dal odgovore in vpogled v to, kaj je skotopični sindrom, na kaj moramo biti pozorni. Všeč so mi bili video posnetki in vaši opisani primeri iz prakse.                                    Ester

Predavanja na to temo sem se udeležila prvič in mi je dalo veliko uporabnih informacij za lažje razumevanje težav pri učencih. Hvala!                                                                                    Aleksandra

Predavanje je bilo zanimivo in poučno. Izvedela sem nekaj zanimivih stvari, katere mi bodo prišle prav tudi pri mojem delu.                                                                                                                     Lucija

Posredujem se nase čestitke in pohvale za zelo dobro predavanje iz izkušenj z zanimivimi zgodbami in vašo sproščenost in prisoten intuziazem, kljub zoom-u. Hvala.
Ekipa terapevtk

Sem mobilna učiteljica in imam učenca s skotopičnim sindromom. Zato mi je bilo predavanje toliko bolj zanimivo in poučno. Pohvalila bi praktičnost in hkrati povezavo s teorijo. Hvala tudi za vmesno komunikacijo.                                                                                      Urška

Pohvalila pa bi rada predvsem to, da smo dobili veliko praktičnih nasvetov, predavanje je bilo razumljivo in tudi podkrepljeno s praktičnimi primeri.                                                             Ana

Spremljala sem Vaše predavanje. Poučno in koristno. Posebej mi je všeč to, da posredujete svoje izkušnje!                                                                                                                                                    Tatjana

Jaz bi vas pohvalila, ker je bilo predavanje zelo zanimivo. Nič suhoparnega. Dve urci sta minili kot blisk.                                                                                                                                                     Ana

Zahvaljujem se vam za zanimivo in poučno predstavitev tega sindroma. Tema je zelo zanimiva in mi je žal, ker je potekala preko zooma. Želim vam še naprej uspešno delo na vašem področju.                                                                                                                                                 Ivan

Hvala za nova spoznanja o področju o katerem nisem imela veliko znanj. Lepo in nazorno predstavljena tema. Veliko uspehov še naprej.                                                                             Aleksandra

Hvala za predstavitev. Sedaj si lažje predstavljam, kaj ta sindrom je in kako ga prepoznamo oziroma, da pri navedenih težavah pomislim tudi na skotopični sindrom.                              Lepo pozdravljeni in veliko delovnih uspehov vam želim.                                                                 Irena

Lahko povem, da sem z omenjeno izvedbo zelo zadovoljna, saj je bilo vse predstavljeno zelo podrobno. Hvala vam.                                                                                                                           Maja

Ga. Nina, hvala za vaše predavanje, ki je bilo pregledno in razumljivo.                                Monika

Hvala za zanimivo, predvsem pa uporabno predavanje. Delam z učencem, ki ima skotopični s., zato je bilo dobro obnoviti, predvsem pa nadgraditi znanje o tem sindromu. Prav nanj sem spomnila, ko ste omenila, da ti otroci pogostokrat berejo tako, da si list dvignejo pred oči – on je tipičen predstavnik tega 🙂 Čeprav ste omenila, da sprejemate tudi kritike, je ne morem izpostaviti, ker je bilo res v redu, konkretno, nazorno, predvsem pa razumljivo in kar  najbolj cenim  – direkt iz prakse. Vse dobro in uspešno delo še naprej.  Nina

Predavanje se mi je zdelo zelo uporabno, pridobila sem veliko novih informacij.                 Ana

Vaše izobraževanje mi je bilo všeč, razumljivo in zaradi vaših izkušenj, ki ste jih navedla pri primerih še bolj zanimivo za nas poslušalce.                                                                                          Vesna

Zahvaljujem se vam za izčrpno predstavitev, ki ste jo podkrepili s konkretnimi ponazorili. Le tako smo si lahko lažje predstavljali težave, s katerimi se soočajo osebe, ki imajo skotopični sindrom. Hvala. Želim vam še veliko uspehov.                                                                Mija

Izvedeno je bilo odlično, čeprav sem zagovornica predavanja “v živo”, ker je bolj osebno in pride do večje interakcije. Na trenutno stanje v državi se bo potrebno naučiti tudi na te oblike. Upam in želim si, da to predavanje sliši čim več učiteljic.                                                Meta

Rada bi vam še povedala, da mi je bilo zanimivo dobiti vpogled v težave, ki jih imajo lahko učenci in lahko nanje nismo dovolj pozorni. Pogrešala pa sem posnetke naših slovenskih učencev.                                                                                                                                                         Adrijana

 Bilo je zanimivo in poučno. Zelo všeč so mi bile zgodbe iz vaše prakse. Mislim, da mi bo znanje koristilo pri DSP in bom lahko tako bolje pomagala nekaterim učencem.          Najlepša hvala.
Nataša

Izobraževanje je bilo zanimivo. Tema predstavljena na ravno – prav strokovni in praktični način. Zelo super so bili primeri iz prakse. Edini moteči element je bil termin izvedbe.      Ana

Hvala za posredovanje koristnih informacij.                                                                                         Manca

Udeležila sem se Vašega izobraževanja, ki mi je dalo še dodatno misliti na različne težave, ki jih srečujemo pri branju. Sem namreč velika ljubiteljica branja (po starem) in to rada prenašam na mlajši rod (učence, vnuke). Hvala za vse informacije, da bom lahko še kaj raziskovala v tej smeri. Še opomba. Raje bi vas poslušala v živo! Morda pa kdaj drugič.     Ana

 

Vtisi udeleženk, OŠ Prule, 22. 09. 2020

 Bilo je zanimivo in izvedela sem veliko novega. Bom pozorna pri učencih s slabšim branjem tudi na te znake.                                                                                                                                         Nataša

Opravljam mobilno logopedsko dsp z enim učencev OŠ Prule. Ker ima deček kar nekaj težav (tudi  z branjem), sva s svetovalno delavko že ob izteku lanskega šolskega leta menili, da bi bilo smiselno napotiti starše in dečka k vam na testiranje še glede skotopičnega sindroma. Tokrat mi je vaš seminar ponudil kar nekaj iztočnic za razmislek tudi glede nekaterih drugih “mojih” otrok na terenu … in da morda ne gre (le) za disleksijo. Vsekakor bom moje zadovoljstvo zaradi novega znanja in vpogleda v tovrstno problematiko, ki ni tako redka niti pri nas, z veseljem delila med kolegi in ostalimi , ki jih to zadeva. Že sedaj sem z zanimivo temo seznanila vodstvo ZGNL in še nekaj ustanov, s katerimi poklicno sodelujem. Upam, da se vam kmalu oglasijo in se priporočijo za vašo izvedbo spletnega izobraževanja. Hvala vam; izkušnja je bila več kot zanimiva in aktualna kot možnost prepoznave bistva težav, ki jih imajo nekatere osebe,  in možnih oblik pomoči, ki bi jim močno olajšale življenje. Želim vam veliko uspeha in zadovoljstva pri vašem zelo zanimivem, živahnem izvajanju izobraževanj.                                                                                      Dora

Predstavitev skotopičnega sindroma je bila nazorna. Pomembno se mi zdi, da ste vanj vključili izkušnje iz lastne prakse. Filme, ki ste jih pokazali na koncu, bi po mojem mnenju lahko izpustili. Zdeli so se mi malo preveč “ameriški”. To bi bil tudi moj namig za bodoče seminarje. Hvala za vaš trud.                                                                                                                      Janja

Še enkrat hvala za vse informacije, ki ste nam jih posredovali in za zanimivo predstavitev.      Jana

Všeč mi je bilo, da ste teorijo podkrepili s primeri iz prakse. Za videe pa predlagam  kakšne bolj sodobne.                                                                                                                                                    Manja

Všeč mi je bila celotna predstavitev in dinamika predstavljenih vsebin ter popestritev s primeri. Ti so nam dali jasen vpogled v to, kar si niti ne predstavljamo oz. ne dojamemo, da so lahko tako majhne ali celo nam nepomembne stvari – barvne folije oz. očala – takšen rešitelj v primeru tega sindroma, ki je nam še precejšnja neznanka. Med predstavitvijo sem imela pred seboj ves čas določene posameznike iz svojega razreda, ki bi lahko sodili v to skupino otrok s pokazatelji skotopičnega sindroma. Z učenci bomo v kratkem naredili vajo prižgane/ugasnjene luči 🙂                                                                                                                             Maja

Vaša komunikacija je bila dinamična, v izobraževanju ste zajeli vse vsebine, ki so aktualne za pedagoške delavce, vključili pa ste tudi videoposnetke, ki so jasno pokazali, kako vpliva skotopični sindrom na posameznikovo funkcioniranje.                                                                    Jana

Ker sem lansko leto delala raziskovalno nalogo VIDIM CILJ v sodelovanju z vašim centrom IRIS me je pritegnilo izobraževanje. Ko pa sem slišala, o čem bo govora pa toliko bolj. Nekaj informacij sem imela že od prej, ne pa dovolj. Ker pa imam tudi sama (zadnja 3 leta) težave z očmi- svetloba, glavoboli, mežikanje; sem se odločila, da vam prisluhnem v želji, da tu najdem odgovor, ki mi ga zdravniki ne morejo dati.                                                                          Olga 

Za komentar vam lahko povem, da sem sama mama deklice, ki ima skotopični sindrom. Naša Ana ima težjo obliko, testirali smo jo pozno, saj je že v 7. razredu. Nosi tudi očala in ima visoko dioptrijo, zato smo vedno mislili, da so njene težave z očmi povezane z dioptrijo. Tudi pri okulistu niso sami ugotovili, da bi bilo lahko kaj drugega. Ano smo testirali za sindrom v novembru 2019, v februarju je imela testiranje za očala. Potem se je zaradi korone in napačnih leč vse skupaj upočasnilo, tako da je očala dobila šele v juniju. Že po testiranju v novembru sem v šoli preizkusila predlog presojevalke, da naj bo v razredu prižganih manj luči in to še zdaj upoštevam. Ravno tako vem, da Ano najbolj moti črna pisava na belem, zato so moji ppt drugačnih barv. V šolah lahko veliko storimo za lažje življenje otrok s skotopičnim sindromom, čeprav veliko učiteljev ne ve in tudi težko razume, kakšne težave imajo ti otroci. Mislim, da je veliko lažje razumeti, če imaš sam takega otroka.                                                                                                                                                    Tanja

Zdelo se mi je uporabno, tako da se vam zahvaljujem, da ste z nami delili omenjeno vsebino.                                                                                                                                                                  Anja

 

Vtisi udeleženk predavanja 8. septembra 2020, Vrtec Trbovlje

Vesela sem bila da smo se lahko brezhibno prijavili in da je vse steklo gladko. Tudi zame je bilo poslušanje preko zaslona popolnoma novo. Ni me motilo, da so prižgane kamere. Predstavitev je bila dobro pripravljena, saj so bili zajeti najpomembnejši elementi za prepoznavanje sindroma. Nekaj kar mi bo ostalo v spominu. Vesela sem bila priložnosti za postavljanje vprašanj in kasneje tudi pisnega gradiva. Vprašalnike sem skrbno shranila saj verjamem, da mi bodo prišli prav in bom tako lahko v pomoč. Pomembno je prepoznavanje in zavedanje, da je težava- ki pa ni brez rešitev.                                                  Hvala še enkrat za vaš čas in vse dobro vam želim,                                                                                Neli

Predavanje je bil korektno izpeljano. Všeč mi je bilo, da je bila videna praksa, navedeni tipični znaki skotopičnega sindroma, povedano kako me, strokovne delavke, pomagamo takšnemu otroku (vrtec) oz.kaj lahko v vrtcu storimo, da jim je boljše.
Spela 

Zahvaljujem se vam možnost in priložnost sodelovanja na Webinarju o Skotopičnem sindromu. Pravzaprav mi je nekaj informacij posredovala med počitnicami sodelavka, ki se z njim srečuje dnevno (ugotovili so ga pri njeni hčerki).  Želela sem izvedeti nekaj več…in res se je zgodilo to izobraževanje. Kmalu. Hvala za vse informacije, znanje, ki ste ga podelili z nami in s katerim sem si razširila moje vedenje. Res, da mi je “nagajala” kamera in nisem bila “vidna”; slišane in videne pa so bile vse informacije z vaše strani. Te informacije so dobrodošle pri mojem neposrednem delu z otroki.                                                                        Liljana

Predavanje je bilo zanimivo, izvedela sem zopet  nekaj novega. Mi je dalo marsikaj v razmislek – npr. kako lahko že samo z dosledno uporabo luči veliko naredimo, z uporabo barvnih folij … Hvala Vam za pripravljeno gradivo in tudi vprašalnike, ki nam bodo olajšali pot do zaznane težave.                                                                                                                                  Bernarda

Včerajšnje predavanje me je spodbudilo k razmišljanju in danes sem bila v skupini veliko bolj pozorna pri posameznikih, ki imajo težave. Sem pa zelo vesela, da sem imela možnosti sodelovanja in si pridobila nove informacije o skotopičnemu sindromu. Všeč mi je bilo, ker ste razlagala in praktično podkrepila. Čutiti je bilo, da imate veliko izkušenj in pravi odnos do tistih, ki imajo ta sindrom in potrebujejo vašo pomoč.                                                                Breda

Glede na to, da smo takoj iz službe imeli se predavanje 1h.3o min je minilo zelo hitro in učinkovito. Prijazna predavateljica, harmoničen glas za poslušanje, veliko znanja in za kratek čas smo se naučili kako prepoznat opozorilne znake in sekundarni simptome in kako pomagati.
Priporočam se drugim vzgojiteljicam, ker se sigurno v vsaki skupini najde kakšen otrok.
Jovanka 

Predavanje je bilo zanimivo in pridobila sem kar nekaj informacij. Tudi način posredovanj informacij mi je bil všeč.                                                                                                                                  Barbara

Predavanje je bilo super, izvedela sem veliko novega. S skotopičnim sindromom se srečujem prvič, do sedaj sploh nisem vedela, da obstaja. Čeprav predavanje ni bilo v fizični obliki, se mi zdi ok, ker praktično sem izvedela vse, kar sem želela. Predavanja preko različnih aplikacij se mi zdijo super, saj veliko privarčujemo na času (pot).                                Petra

Seminar je bil izvrsten, škoda le da je zatajila tehnika. Moram priznati, da mi je dalo veliko v razmislek predvsem to, kako malo je v bistvu pomembno, da se nekomu izboljša življenje. Hvala vsem, ki pomagate in omogočate boljše življenje ljudem s takšnimi težavami.        Maja

Seminar se mi je zdel zelo lepo izpeljan glede na žalostne razmere (preko računalnika). Na žalost nam je tehnika ponagajala, vendar sem vseeno dobila veliko koristnih informacij in napotkov. Zelo mi je bilo tudi všeč, da je bilo veliko slikovnega gradiva in sem si tako lažje predstavljala težave.                                                                                                                                        Klara

Kljub temu, da sem študirala specialno in rehabilitacijsko pedagogiko, nisem o skotopičnem sindromu pridobila nobene informacije, zato mi je bilo izobraževanje zelo zanimivo. Skozi celoten potek sem le-tega primerjala z disleksijo in ugotovila minimalne razlike, zaradi česar, verjamem, da večkrat pride do neustreznega diagnosticiranja, če strokovnjaki nimajo dovolj poglobljenega znanja. Prav tako mi je bilo všeč, da je bilo predavanje preko spleta, saj mi je omogočilo sproščeno spremljanje od doma. Za izobraževanje se vam zahvaljujem in vam želim vse dobro!                                                            Anja

Sama sem o tem sindromu že prej poiskala informacije, ker sumim svojega sina in ga bom tudi testirala. Žal mi je, da zadeve nisem poznala že prej, saj je star že 14 let in ima velike težave v šoli, posledično ima odločbo. Predavanje mi je bilo zanimivo, saj je bilo vse nazorno predstavljeno in podkrepljeno s praktičnimi primeri. Pomembno za nas, da take otroke dovolj zgodaj opazimo in jim kar se da pomagamo. Škoda le, da pri posnetkih ni bilo zvoka. Mogoče bi bilo fino kakšno takšno predavanje za starše, obiski strokovnjakov po vrtcih, šolah… Pač ozaveščanje. Ker, kot sem omenila, sem jaz za ta sindrom izvedela prepozno. Hvala za vse informacije.                                                                                            Vzgojiteljica

Hvala za zanimivo podano temo. Že pred časom sem izpolnila vprašalnik za samotestiranje (na katerega me je opozorila sodelavka), na katerem sem skoraj povsod odgovorila z DA. To je bilo ravno potem v času karantene. Predvsem me mučijo hude migrene z avro in občutljivost na svetlobo, branje daljših številk, branje po stolpcih (si pomagam z ravnilom ali štetjem navzdol) … Zelo rada bi se naročila na testiranje, prav tako pa bi naročila še sina, 9 let, ki ima ugotovljen ADHD ter motnje branja in pisanja, nezmožnost slediti oz. prepisovati s table (zrcalno) … Hvala.                                                                                              Vzgojiteljica

 

Komentar po predavanju za Posvetovalnico za učence in starše Novo mesto, 26. maja 2020, preko aplikacije ZOOM

Na predavanju o skotopičnem sindromu/sindromu Helen Irlen sem izvedela veliko konkretnih dejstev o sindromu, ki mi bodo pomagale pri delu z učenci. Zanimivo mi je bilo kako ljudje, ki imajo težave, vidijo sliko, besedilo … Predavanje je bilo zelo uporabno. Predavateljica je jasno in konkretno ter na prijeten način podala veliko informacij.
Alenka

Spoštovana ga. Nina, topel jutranji pozdrav iz Posvetovalnice Novo Mesto!
Še enkrat se vam bi rada iskreno zahvalila za včerajšnje izobraževanje na daljavo.
Zelo nazorno, strokovno in konkretno ste nam predstavila skotopični sindrom. Tudi udeleženke video izobraževanja so bile zelo zadovoljne. Takoj včeraj sem dobila nekaj spodbudnih povratnih informacij od njih.
Ostanite tako dobra predavateljica in s tako velikim entuziazmom predajajte svoje znanje in izkušnje še naprej. Ste pravi pedagog, z znanjem, srcem, voljo in predanostjo svojemu poklicu. Upam, da se bodo naše poti še kdaj poiskale in prepletle.
Zaenkrat pa le velika hvala in srečno prihodnost vam želim,
Mateja

Izvedela sem veliko novih stvari in sedaj mi je vse bolj jasno. Dobila sem tudi potrdilo, da barvna folija ne deluje pri dislektikih. Namreč moj sin je zelo hud dislektik in ga je ta folija pri branju zelo motila.
Aleša

Na predavanju sem izvedela veliko zanimivih stvari, ki mi bodo koristile pri mojem praktičnem delu.
Vladimira

Izvedela sem vse značilnosti omenjenega sindroma, kako ga prepoznati, načine pomoči, načine prilagojenega dela v razredu z učenci, ki imajo omenjeni sindrom. Zanimivo mi je bilo na konkretnih primerih videti, kakšno “sliko” popačenih besedil imajo pred očmi osebe z omenjenim sindromom. Presenetilo me je spoznanje, da je uporaba barvnih listov, ki so običajno značilni oz. predpisani za dislektike, v resnici vezani na omenjeni sindrom in ne na disleksijo. 
Mojca

Informacije, ki sem jih dobila, mi bodo v pomoč za nadaljnje delo s tem orodjem. Predavateljici izrekam pohvalo za dobro predstavitev.
Mojca                                                                                                             

Izvedela sem, kako osebe s sindromom doživljajo svet in kakšne prilagoditve jim omogočiti, da v vsakdanjem življenju funkcionirajo tako kot vsi njihovi vrstniki. Zanimivo mi je bilo, ko nam je predavateljica pokazala različne videoposnetke oseb, ki imajo skotopični sindrom. Le tako sem si osebo in njegovo doživljanje lažje predstavljala. Vsi ljudje mislijo, da je skotopični sindrom neke vrste disleksija, vendar nam je predavateljica zelo dobro razložila, da temu ni tako. Pri skotopičnem sindromu gre za motnjo vidnega zaznavanja, kjer se kaže težava v delovanju možganov. Presenetilo me je, ko nam je predavateljica povedala, da barvni delovni zvezki niso narejeni za dislektike, temveč za prilagoditve osebam s skotopičnem sindromom. Zapomniti si moramo, da sta to dve različni vrsti motenj.
Monika

Predavateljica je nazorno predstavila kaj je sindrom, kako se lahko demonstrira pri posamezniku ter kakšne prilagoditve lahko šole uporabljamo pri učencih, ki to motnjo imajo. Zelo poučni so se mi zdeli primeri kako osebe lahko vidijo neko besedilo in kakšne težave imajo zato pri branju. Glede na to, da imamo trenutno dva učenca s tem sindromom, mi je bilo predavanje kot svetovalni delavki koristno. Pridobljeno znanje bom lahko uporabila v procesih svetovanja pri delu s tema učencema in bila tudi pozorna, če je ta sindrom težava tudi morda pri ostalih učencih šole.
Mateja

Izvedela sem veliko uporabnega. Zanimivo mi je bilo, da lahko barvna očala tako zelo pomagajo. Presenetilo me je, da skotopični sindrom povzroča tako veliko neprijetnih simptomov.
Ivanka

Izvedela sem veliko o tem, kako lahko ljudje vidijo na različne načine ter kako jim lahko pomagamo.
Sanja

Skotopični sindrom nam je ga. Nina približala na zanimiv strokoven in nazoren način. Z veseljem sem ji prisluhnila.
Mateja

Predavanju na daljavo sem z zanimanjem prisluhnila. Izvedela sem, da žal še vedno vsa zadeva ni dovolj znanstveno podprta, da bi vse to priznala tudi zdravstvena zavarovalnica in bi staršem omogočila vsaj delno povrnitev stroškov nakupa očal. Zavedati se moramo, da so starši teh otrok v hudi stiski, otroku bi radi pomagali, a ker so med njimi tudi taki otroci z dioptrijo in se le-ta v najstništvu še zelo spreminja, se za nakup takih posebnih očal nazadnje ne odločijo. Nujno je potrebno pri vsem tem narediti korak naprej v dobrobit otroku.
Mojca

Izvedela sem nove stvari, ki mi bodo pomagale razumeti nekatere moje probleme in reakcije otrok s katerimi sem v stiku in opisujejo omenjene težave. Zanimivo mi je, da nikoli prej nisem slišala nič o tej temi, zato sem vesela, da imam sedaj nekaj informacij več in lahko svetujem staršem otrok, kateri opisujejo omenjene težave. Presenetila pa me je malo visoka cena, ki si jo marsikdo v tem času težko privošči za očala. Še posebej starši otrok s katerimi delam prostovoljno.
Pia

Izvedela sem nešteto novih informacij o sindromu, najbolj informativna pa se mi je zdela primerjava skotopičnega sindroma in disleksije, saj se s slednjo kot specialna pedagoginja večkrat srečujem in mi bo to razlikovanje v pomoč pri napotitvah otrok na diagnosticiranje.

Hvala še enkrat za izobraževanje.
Petra

Za skotopični sindrom sem slišala prvič in sem bila presenečena,  da je tako razširjen in da marsikdo tudi verjetno ne ve, da ga ima …Presenetilo me je, da je sindrom v tesni povezavi z drugimi težavami (npr. hiperaktivnost) in se bom trudila, znanje, ki sem ga dobila o prepoznavanju sindroma, uporabiti pri svojem seznanjanju ostalih, ki bi imeli morebitne znake sindroma in jih ustrezno napotit naprej.

Hvala za zelo koristno in uporabno izobraževanje.
Janja

Komentarji na predavanje PEF KP, študentje inkluzivne pedagogike, 31. 1. 2020

»Zanimivo, energično predavanje, polno novih informacij. O tej temi prej nisem vedela praktično nič.«

»Zelo zanimivo predavanje. Izvedela sem veliko novega. Ne vem, če nisem ugotovila, da sama ne rabim očal z dioptrijo, mordam ima težave drugačne narave …«

»Predavanje je bilo super. Izvedela sem zares veliko novega. Skotopičnega sindroma do zdaj nisem poznala, zadnjič sem na predavanih za sindrom sploh prvič slišala. Sedaj bom še malo sama poiskala.«

»Za skotopični sindrom oz. sindrom Helen Irlen sem prvič slišala. Izobraževanje je bilo zelo jasno in razumljivo, simpatično predstavljeno z izbranimi slikami in bistvenimi podatki na projekciji. Sem vesela, da sem se lahko s to tematiko poglobljeno soočila. Hvala.«

»Super predavanje. Koristne informacije. Poznam sindrom. Imajo sindrom otroci v šoli in moja hčerka.«

»Odprlo mi je oči. Hvala! Definitivno bom raziskovala naprej.«

»Predavanje je bilo zelo zanimivo in izvedela  sem veliko novega. Skotopični sindrom je zame nekaj novega in občutek sem dobila, da če oseba trpi za tem sindromom, si lahko s korekcijo načeloma lahko zelo olajša in pridobi bolj kvalitetno življenje.«

»Vaše predavanje se mi je zdelo zelo zanimivo. Izvedela sem veliko novega. Še eno potrdilo, česa vse so zmožno naši možgani in česa vse še ne vemo😊«

»Super predavanje. Zelo poučno in uporabno. Veliko novega znanja. Najbolj mi bo ostalo v spominu, da gre pri skotopičnem sindromu za težavo v možganih. Podprto z dokazi. Žal mi je, da sindrom ni bolj znan in prepoznan. Preveč zaprta družba smo za novosti.«

»Predavanje je bilo zanimivo. Preveč »ameriška« predstavitev zame. Ne vem kaj naj si mislim o sindromu, sliši se tako enostavno, želim si, da bi bilo res, bom bolj pozorna in bom pobrskala za literaturo.«

»Predavanje je bilo dobro pripravljeno. Predavateljica nam je lepo prikazala in meni osebno odprla pot spoznanja, da obstaja veliko različnih težav, bolezni in da obstajajo ljudje, ki so pripravljeni pomagati in pomagajo. Dobila sem informacije, ki jih bom v prihodnosti zagotovo uporabila oz. bom pozorna pri otrocih, ki bi morda potrebovali pomoč.«

»Poučno, informativno predavanje, uporabno pri delu v vrtcu in šoli, tudi zasebno. Zanimiva vsebina, pohvaljeni posnetki in stvari za lažjo predstavo o tem, kaj sindrom sploh je. Predlagam uporabo knjižnega jezika za predavanje.«

»Zanimivo predavanje. Tema je zelo pritegnila. Predavateljica nazorno, zanimivo in korektno predava vsebino. Mogoče malo predolgo … Hvala.«

»Predavanje mi je bilo zelo zanimivo, ker mi je tema čista neznanka. Razumljivo, informativno, polno. Sindrom Irlen vidim v luči kot nekaj precej vsakdanjega, a za zdaj še precej »zamegljena« težava.«

»Dobro predavanje. Prvič sem slišala o sindromu Irlen.«

»Nina je odprta, glasna in odkrita. Brez ovinkarjenja. Direktno. Osveščanje množice. Pomoč. Super. Ponudi razumevanje, da se ne tava v temi, kjer to ni potrebno. Hvala, da je Nina😊«

»Predavanje je bilo super zanimivo, razgibano, lepo predstavljeno – vidi se, da ste učiteljica😊. Skotopični sindrom vidim kot velik, a tako lahko rešljiv problem. Ne morem verjeti, da se o tem več ne govori, sploh glede na to, da so testiranja in posledično rešitve tako dosegljive.«

»Sama sem testiran dislektik. S skotopičnim sindromom sem se spoznala na praksi v šoli, kjer sem v živo doživela »čudež« – videla sem pozitivne učinke barvne folije. Rada bi šla na izobraževanje in postala pomoč otrokom s skotopičnim sindromom. Tudi sama moram na testiranje in upam, da bom tudi jaz našla rešitev za svoje težave.«

»Zelo zanimivo predavanje, čeprav sem precej o skotopičnem sindromu že slišala. Izpolnila sem tudi vprašalnik na spletni strani centra IRIS in se v prihodnje zelo verjetno prijavim na testiranje. Naslednji projekt je prepričati očeta, ki je tudi precej verjeten kandidat. V prihodnosti je v planu tudi izobraževanje za presojevalko😊«

»Predavanje bi lahko poslušala še ure in ure. Zanimivo predavanje in super predavateljica. Skotopični sindrom – prvič sem se srečala z njim in 100 % menim, da ni placebo. Zelo me zanima, rada bi se naučila več, po možnosti magisterij na to temo. Hvala za vse informacije.«

»Odlično predavanje, ki celovito predstavi sindrom Irlen. Ganljivo, kako lahko »malenkost« spremeni življenje posameznika.«

»Predavanje mi je bilo novo in zanimivo, na skotopični sindrom pa gledam kot na nekaj kar je še v razvoju.«

»Enkratno, zelo strokovno, zanimivo, poučno😊«

»Predavanje je bilo zanimivo in za zapomnit – asociacije definitivno pomagajo. Skotopični sindrom pa je zeloooo zanimiva zadeva, veliko je skupnih točk z avtizmom in se mi poraja vprašanje, če bi se dalo narediti »očala« za vsa ostala čutila … Bi lahko omilili avtizem? … Zanimivo, ne? Veliko še ne vemo. Hvala.«

»Super predstavljeno. Jasno poudarjeno kako in kaj. Super, da obstaja pomoč! Povemo naprej! Srečno in kar tako naprej!«

»Predavanje se mi je zdelo zelo zanimivo, poučno in zabavno. Dobila sem veliko novih informacij. Lepo je videti, da so na svetu tudi taki ljudje kot sva vidve z go. Aksinjo. Hvala za vse!«

»Iskrena hvala za to predavanje; odkrila ste mi novo strategijo pomoči in podpore družini deklice, ki obiskuje mojo skupino v vrtcu, a po vseh možnih preiskavah vseh možnih strokovnjakov – še vedno nič ne deluje. Po vašem predavanju imam novo moč in znanje za pomoč. Iskrena hvala!«

»O povedani temi skotopični sindrom, sem danes slišala prvič, ker ne prihajam s takšnim predznanjem. Predavanje se mi je zdelo zelo dobro, konkretno, z veliko prikazanih težav in primerov. Dobro vedeti več, da bom na simptome lahko pozorna. In da lahko komu svetujem in jih usmerim na pravi naslov. «

Komentarji udeleženk predavanja na OŠ Stična v Ivančni Gorici, 10. decembra 2019

 »Prvič sem slišala za skotopični sindrom. Zdaj bom skušala prepoznavati to med učenci. Hvala.«

»Zelo dobro predavanje. Hvala.«

»Hvala. Čudovito predavanje.«

»Predavanje je bilo zanimivo, veliko smo izvedeli o sindromu. Vsebino je predavateljica podala na zanimiv in prijeten način.«

»Poučno, zanimivo, uporabno.«

»Predavanje mi je bilo všeč.«

»Zanimivo in poučno. Hvala.«

»Zanimivo predavanje. Izvedela sem kar nekaj novega.«

»Uporabno in konkretno predstavljena tema.«

»Zanimivo predavanje.«

»Predavanje se mi je zdelo koristno. Hvala.«

»Poučno predavanje. Še vedno o tem ve premalo ljudi. Pohvala!«

»Predavanje je bilo zaradi teme zanimivo. Predstavljeno je bilo nazorno. Pri delu pa uporabno, posebno pri učenju branja.«

»Zanimiva predstavitev vsebine. Kratko in jedrnato. Kaj je, kako pomagati …«

»Predavanje je podalo koristne informacije.«

»Zelo koristno predavanje. Veliko novih informacij in s tem lažje razumevanje otrok.«

»Odlično – zelo jasno in razumljivo.«

»Dobro, izčrpno, nekaj novega.«

»Odlično predavanje, zelo nazorno, razloženo enostavno, strokovno!«

»Odlično predavanje, ker je bilo na praktičnih primerih. Dobila sem bistvene informacije.«

»Super predavanje s konkretnimi primeri. Hvala.«

»Predavanje izpeljano na zelo zanimiv način, dobili smo vse potrebne informacije, ki jih lahko uporabimo v razredu.«

»Nekaj povsem novega in poučno.«

»Hvala. Dobro, nazorno predavanje. Veliko razmišljanja sledi, tudi zaradi mojega nejasnega vida, očala pa imam vedno ustrezna.«

»Hvala za zelo jasno razlago skotopičnega sindroma. Če bom kdaj naletela na koga z omenjenimi simptomi, mu bom lahko vsaj lažje svetovala in napotila naprej. Hvala.«

»Predstavljeno na zanimiv, razumljiv in tudi zabaven način. Hvala!«

»Predavanje mi je bilo všeč, ker je konkretno predstavilo problem in rešitev – na kratek in preprost način. Hvala.«

»Predavanje je bilo zanimivo. Prvič sem se seznanila s to vsebino.«

»Poučne informacije; dobro je vedeti in biti izobražen o tem kot učitelj. HVALA.«

»Izvedela sem kaj sploh skotopični sindrom je in kako otrokom pomagati.«

»Zelo dobro, izčrpno predavanje. Predavateljica je zelo nazorno, preprosto in učinkovito predavala. Vse pohvale. Kratko in jedrnato.«

»Izčrpno in zanimivo.«

Izjave udeležencev predavanja o sindromu Irlen na PEF, klub Alumnov pedagoške fakultete, 7. 11. 2019

»Predavanje 1A. Veš uno, ko si že na mnogim predavanjih pa doživiš predavanje kot bi dal gor Irlen očala. Strokovno in zabavo. Top!«

»Odličen seminar, ki mi je odprl oči in sem med njim dobila pred oči ogromno »svojih« otrok, ki so se soočali s težavami, ki jih zdravniki niso znali pojasniti, menim pa, da bi znali imeti, sindrom Irlen.«

»Konkretne informacije in usmeritve, podane v »kratkem« času. Hvala, da ste omogočili predavanje tudi zunanjim.«

»Veliko novih informacij, zelo zanimivo, impresivno, poučno, koristno za otroke. Nove informacije, ki lahko pomagajo veliko otrokom.«

»Praktično, strokovno podkrepljeno, nekaj novega, koristnega, potrebno preizkusiti.«

»Ga. Nina, hvala za današnje predavanje, ki je bilo zelo poučno in hkrati šokantno. Z eno povedjo – odprlo mi je oči. Res sem med predavanjem velikokrat pomislila na vse »težavne« učence, ki jim mogoče lahko pomagamo. Hvala še enkrat.«

»Ga. Nina, vaše predavanje mi je bilo zelo všeč, zelo jasno in zanimivo. Odprli ste mi oči za marsikatero stvar, s katero se srečujem v šoli in tudi v vsakdanjem življenju, z ljudmi, ki me obkrožajo. Res super informacije za vnaprej. Hvala.«

»Zelo zanimivo, sicer zame malo hitro vse skupaj, ker o temi nisem imela nekaj dosti informacij. Bi še rade volje šla na širše izobraževanje, a, žal, naša šola ne zna plačati več kot en seminar, ki se ga izvede na šoli. Ostalo si moramo plačati sami.«

»Uporabno, konkretno, super!«

»Zelo poučno, zanimivo in izčrpno predavanje. Sama prej o sindromu Irlen nisem vedela veliko, razen osnovnih informacij. Podane informacije so bile praktične, veliko primerov iz prakse, ki so meni osebno močno približali razumevanje težave. Brez dvoma se bom pobliže pozanimala o možnosti izobraževanja za presojevalca. Vse pohvale za trud in dodatno delo, s katerim pomagate in prispevate v dobrobit otrok in odraslih.«

»Zelo mi je bilo všeč, predvsem, da je bilo predstavljeno nam zelo praktično, predvsem kako sindrom prepoznati pri učencih.«

»Dobro obrazloženo. Odlično predavanje.«

»Super ste! Bravo! Aplavz!«

»Predavaje je bilo zelo zanimivo, izvedela mnogo novega in šokantno (v pozitivnem smislu). Želela bi si več takih izobraževanj, tudi za učiteljske zbore. Definitivno bom priporočila sodelavkam.«

»Predavanje je bilo poučno, zabavno. Super energija. Lahko bi poslušala še cel dan.«

Komentarji udeleženk predavanja na OŠ Jela Janežiča v Škofji Loki, 26. novembra 2019

»Predavanje je bilo odlično. Hvala za informacije. Dobila sem nekaj idej, ki jih bom lahko takoj uporabila.«

»Zanimivo. Zdaj si veliko bolj predstavljam in kaj so vse simptomi. Predavanje je bilo razgibano in prijetno za poslušanje.«

»Jasno, razumljivo predstavljeno s pretresljivimi, konkretnimi primeri.«

»Super predavanje! Bistvo, zanimivo, oči odpirajoče😊 Same uporabne informacije, podkrepljeno z izkušnjami. Priporočam.«

»Zelo zanimivo predavanje.«

»Hvala za prve informacije o sindromu Irlen.«

»Zelo informativno predavanje. Slišala sem že za več otrok, pri katerih so povedali, da imajo sindrom Irlen, a nikoli nisem točno vedela v čem je »fora«. Zdaj razumem. Hvala.«

»Zelo konkretno, polno praktičnih primerov, predavanje, ki ga človek lahko z lahkoto posluša cel čas. Pohvalno!«

»Prišla sem z informacijami učiteljev, kjer sem prej delala: »To je kar nekaj.« Sedaj imam več informacij, ki so mi stvari razjasnile. Ob poslušanju sem pomislila na marsikaterega učenca, ki sem ga že imela na DSP ali pa ga še imam. Sedaj bom bolj pozorna na to. Hvala!«

»Super! Hvala, bom bolj pozorna. 😊 Serviser Gorenja mi je predstavil pralni stroj😊 Hura, bom dobila čas! 😊«

»Hvala za posredovano znanje. Veliko uspeha tudi naprej!«

»Super predavanje. Jasno, kratko, bistvene informacije.«

»Zelo dobro predavanje, jasno, konkretno in iz prakse! Tudi zelo koristno in uporabno za vzgojno in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami.«

»Lepo predstavljen sindrom.«

»Predavanje podkrepljeno z nevrološkimi dognanji in slikami možganov, ob tem pa dovolj razumljivo s plastičnimi primeri. Želela bi si videti še več folij in očal.«

»Kar tako naprej! Čuti se oseben odnos do podane snovi. Zagnanost. So dane osnovne informacije. Hvala!«

»Predavanje je bilo zanimivo. Sprašujem pa se ali je preobremenjenost res v možganih ali posledica našega načina življenja (svetloba ekranov, veliko dražljajev). Dobrodošel nasvet je bil nasvet o uporabi eko listov.«

»Predavanje iz prakse. Uporabne informacije.«

»Predavanje mi je bilo všeč, praktično. Sem obnovila znanje – sem bila že na predavanjih od gospe Polone Kelava.«

»Kljub poznavanju področja, sem pridobila tudi nova znanja, ki jih bom lahko s pridom uporabila pri svojem delu.«

Komentar udeležencev predavanja na Centru za strokovno pomoč in podporo otrokom in mladostnikom s posebnimi potrebami in njihovim družinam, Novo mesto in Črnomelj, 12. november 2019

 »Zanimivo, preprosto razumljivo, a dovolj strokovno. Osnovne informacije vse, mogoče bi lahko dodali še kako izgleda testiranje.«

»Predavanje je bilo zanimivo, razumljivo, odlično predstavljeno! Hvala!«

»Nove informacije, zanimive, obetajoče. Vredno preizkusiti. Simptomi prepoznavanja že videni v razredu.«

»Zelo kvalitetno predavanje z veliko konkretnimi primeri in predlogi za delo. Najlepša hvala!«

»Predavanje je bilo zanimivo. Všeč mi je bila preprosta, enostavna razlaga. Jasno predstavo imam o tem sindromu. Vse informacije, ki sem jih dobila mi bodo zelo v pomoč pri delu v razredu.«

»Konkretne informacije podkrepljene s primeri iz prakse in videoposnetki.«

»Predavanje se mi je zdelo zelo uporabno, saj menim, da o tem sindromu ni še veliko znanega. Prav pa je, da smo učitelji s tem seznanjeni, da znamo pomagati.«

»Dovolj nazorno, preprosto razloženo, uporabno znanje v praksi, da postaneš v šoli bolj pozoren na posamezne simptome, ki bi lahko pomenili ta sindrom.«

»Zelo dobro predavanje. Hvala.«

»Zelo koristne informacije, izvedela sem informacije, ki mi dobo pomagale pri šolskem delu, opazovanju učencev. Zelo dobro predstavljeno, lahko razumljivo, poljudno, preverjene informacije.«

»Super predstavitev. Vesela sem, da sem se udeležila predavanja, ker sem veliko izvedela.«

»Odlično! To bi morali slišati VSI učitelji … starši.«

»Hvala za zelo prijetno, razumljivo, nazorno podano predavanje!«

»Poučno in bom prenesla v prakso …«

»Veliko novih, uporabnih informacij.«

»Zelo dobro predavanje. Razumljivo, ilustrativno, podkrepljeno s primeri. Vse pohvale! Upam, da vam uspe prepričati stroko! So pa taka predavanja izjemnega pomena za ustrezno pomoč učencem!«

»Super predstavitev, predavanje, kratko, jedrnato, poučno, uporabno! Hvala.«

»Predavanje je bilo zelo nazorno, jedrnato in uporabno.«

»Odlično! Lepo in jasno predavanje.«

»Lepo, nazorno predavanje, sproščeno, zanimivo.«

»Zanimivo, nekaj novega, vzamem v razmislek in opazovanje.«

»Krasno. Veliko konkretnih primerov (mogoče v bodoče še več).«

»Uporabne informacije. Dobra povezava z izkušnjami. Razumljiva razlaga (brez težko razumljivih besed in tujk).«

»Super, zelo dinamično, jasno, energično.«

»Zanimive informacije. Meni je bilo vse novo.«

»Potrjene nekatere ugotovitve, ki jih opažam pri učencih.«

»Dobra energija, super predstavitev, zelo nazorno. Hvala!«

»Super, zanimivo, dinamično!«

»😊 Super! Zanimivi primeri, praktično, izčrpno, razumljivo.«

»Super predavanje, sploh, ker je bilo podkrepljeno s konkretnimi primeri.«

»Predavanje mi je bilo všeč, ker sem še enkrat obnovila opozorilne znake, na katere bom pri pouku bolj pozorna.«

Komentar udeležencev predavanja na aktivu svetovalnih delavcev, november 2019

 »Dobila sem zanimive nove informacije za svoje delo in privat.«

»Veliko novega – nisem prej vedela dosti o tem – zanimivi primeri iz prakse. Hvala😊«

»Hvala za zelo praktično in izkušenjsko podajanje informacij in znanj na temo sindroma Irlen. Pozitivno naprej!«

»Na predavanju sem izvedela nove stvari, poučno predavanje. Menim, da bo potrebno še kar nekaj časa, da bo sindrom širše prepoznan okolju in sprejet v šoli (predvsem v smislu uporabe pripomočkov in omogočanja prilagoditev).«

»Predavanje je bilo zelo zanimivo, predavateljica je imela dober nastop in je znala pritegniti pozornost ter držati mojo koncentracijo. Vsebina pa se je na trenutke slišala kot znanstvena fantastika.«

»Zelo zanimivo vse skupaj. Podajanje jasno, nazorno … Hvala!«

»Zanimivo, poučno, nekaj novega. Posredovanje informacij zelo, zelo zanimivo. Ves čas ste me držali 100% skoncentrirano!«

»Zanimivo, nazorno, veliko novega sem izvedela. Dobra predavateljica, lahko poslušati, ni dolgočasno … Bravo!«

»Predavanje je bilo zanimivo, veliko novih spoznanj in praktične uporabnosti. Super je bilo podkrepljeno s primeri. Hvala!«

»Predavanje o sindromu Irlen me je na dober način presenetilo, si moram razširiti obzorja na tem področju. Zelo zanimivo.«

»Predavanje je bilo po moji oceni zelo dobro, razširilo mi je obzorja, bilo je jasno, razumljivo in uporabno.«

»Zanimivo. Na preprost način razloženo. Super prikaz s filmi. Veliko primerov iz prakse.«

»Zanimivo, uporabne informacije. Slabo sem videla eno drsnico – na rumeni podlagi.«

»Zelo dobra informacija za svetovalno službo.«

»Zelo dobro predavanje. Opaziti je, da ste doma tako v teoriji kot v praksi, ste zanimiva govornica, tudi predstavitev na drsnicah zelo zanimiva. Same pohvale, užitek vas je poslušati. Vsebina pa – razmišljam, da bi se vključila v izobraževanje. Mislim, da to pove dovolj. Hvala!«

»Metoda bistveno pomaga osebi, da bolje funkcionira v življenju. Seznanila sem se z novo metodo. Dobra predstavitev. Čuti se sigurnost v to kar predstavljate, verjamete v svoje delo in to prepriča. Ne more pa to rešiti vseh problemov. Mogoče se starši zatečejo v to rešitev, da prekrijejo večje omejitve svojih otrok.«

»Prvič slišala za omenjen sindrom. Zanimivo, nekaj novega. Predavanje tudi sicer zanimivo, sveže … Super!«

»Duhovito, praktično predavanje z novimi strokovnimi informacijami, ki bodo dobrodošle pri mojem delu.«

»Preprosto razloženo s praktičnimi prikazi, primeri.«

»Super predavanje. Želela bi si, da bi čim več otrok (in odraslih) imelo možnost diagnosticiranja sindroma. Zelo razumljivo, doživeto, jasno predavanje.«

»Predavanje se mi je zdelo nekoliko »pretirano«. Težko verjamem, da ena očala rešijo toliko težav (nemir, jutranja utrujenost).«

»Čestitam, dobro pritegnete poslušalca! Vsebino sem že nekajkrat poslušala – ena bolj dinamičnih!«

»Zanimivo, nove informacije podane zelo razumljivo, konkretno, zabavno!«

»Predavanje OK, vsebina novost. Je možno vse to? Koliko ena folija spremeni pogled na svet?«

»Predavanje se mi zdi izčrpno, dobro zastavljeno, podkrepljeno z videom.«

Odzivi po predavanju na OŠ Litija, oktober 2019

“Na naši šoli ste izvedli predavanje o skotopičnem sindromu.  Predstavitev je bila zelo življenjska in menim, da nam je vsem pomagala do uvida težav, ki jih imajo nekateri učenci. Sama sem tudi razredničarka deklici, ki se skupaj s starši trudi, da dosega dobre učne rezultate. Zagotovo pa ji ni lahko in ima tudi večino težav, ki ste jih omenili.”

Učiteljica OŠ iz Litije, oktober 2019

Odzivi po predavanju na OŠ Riharda Jakopiča, januar 2019

“Bilo je super! Zanimivo, pestro, potrditev (mojega) vedenja o tem sindromu; ideje za delo. Predavateljica je znala držati motivacijo že utrujenih učiteljev.”                                                Učiteljica na OŠ Riharda Jakopiča

“Predavanje je bilo zanimivo. Verjetno ravno prav dolgo, ker smo vedno v stiski s časom, čeprav bi bilo meni prav tudi, če bi bilo še malenkost daljše (za te praktične primere in vprašanja, ker drugače, po preteku časa, vsi hitijo k novim nalogam). Izvedeli smo vse bistveno na zanimiv in kratkočasen način.”                                                                                      Učiteljica na OŠ Riharda Jakopiča

“Vaš seminar je bil izredno zanimiv in zelo je pritegnil mojo pozornost. Na lep, ne predolg in konkreten način ste predstavili skotopični sindrom. Najbolj jasno predstavo o tem sindromu sem dobila, ko ste prikazali slike besedil in video posnetke otrok s takšnim sindromom. Vaše predavanje mi je bilo všeč tudi zato, ker ste povedali, kako priti do teh očal Irlen in kako poteka testiranje in kakšni stroški pri tem nastanejo.
Res hvala za takšno izvedbo in predstavitev. Upam, da v bodoče prisluhnemo še mnogo takšnim seminarjem. Mogoče bi morali razmisliti tudi o naslednjem seminarju … Skotopični sindrom, seminar 2. del.”

Učiteljica na OŠ Riharda Jakopiča

“Bilo mi je zelo všeč, zelo nazorno ste predstavili sam sindrom, kot tudi odkrivanje in ukrepe, da človek z njim funkcionira lažje, »normalneje«. Ker je bil čas za predavanje precej skopo odmerjen, sem imela občutek, da smo se določenih stvari zgolj dotaknili, če se je želelo predstaviti vse. Osebno ne bi imela prav nič proti, če bi vas ponovno poslušala z isto temo, samo, da ne bi bilo potrebno tako hiteti. Med samim predavanjem sem imela v mislih mali vihar, ko so se mi prikazovale osebe, ki jih poznam – ne le moji učenci – o katerih sem razmišljala, da imajo morda tudi oni podobne težave. Seveda pa je to vplivalo na mojo slabšo zbranost med samim predavanjem. Upam, da vas bom imela možnost še kdaj poslušati. Hvala vam.”                                                                                                                  Učiteljica na OŠ Riharda Jakopiča

»Moji vtisi ob včerajšnjem predavanju: dolžina je bila zelo primerna, všeč mi je bilo, da je bilo dovolj praktičnih primerov, da ste nam pokazali folije, povedali, kje najdemo več informacij … Bila sem zelo zadovoljna.«                                                                                        Učiteljica na OŠ Riharda Jakopiča

Izjave udeležencev Seminarja za uporabo prilagojenih gradiv v šolskih knjižnicah, ki so , 25. januarja 2018, v Centru IRIS poslušali predavanje z naslovom Skotopični sindrom/sindrom Irlen

»Predavanje je bilo nazorno predstavljeno. Hvala za podane informacije.«

»Super predstavitev! Zame sicer nekoliko preveč komercialno.«

»Predavanje je bilo zanimivo. Mogoče bi v prihodnje lahko pokazali tudi kakšno folijo. Podatki so bili izčrpni in dobro predstavljeni.«

»Za skotopični sindrom sem danes slišala prvič. Predavanje se mi je zdelo nazorno in zelo zanimivo. Dobila sem dovolj osnovnih informacij in navodilo kam se obrniti (na koga), če zaznam problem.«

»Všeč mi je bilo vaše predavanje. Veliko pomenijo dejanske slike in video. Prvič sem slišala za ta sindrom, vendar ste ga zelo dobro predstavili. Kar tako naprej in veliko uspeha😊«

»Dodala bi, da vidim kako izgleda folija, očala in kako se to pritrdi na ekran, če folija ni tako velika kot ekran. Predavanje je bilo drugače odlično, veliko primerov iz prakse, tudi teorija, ki ni bila v ospredju. Skratka super in hvala!«

»Jedrnato, razumljivo. Super!«

»Zelo dobra predstavitev, uporabna vsebina, v praksi v veliko pomoč – posebej učencem.«

»Jasno, natančno, organizirano.«

Izjave udeleženk Seminarja za učitelje slepih in slabovidnih otrok, 22. novembra 2018, v Centru IRIS, ki so poslušale predavanje z naslovom Skotopični sindrom/sindrom Irlen:

»Zamen nekaj popolnoma novega. Potrebno je obvestiti ljudi. Predavanje je zgoščeno, konkretno.«

»Predavateljica, gospa Nina je bila super, ker je bila polna energije. Snov je podajala na razumljiv in konkreten način. Vidi se, da je strokovno zelo dobro podkovana.«

»Odlična predstavitev. Super primeri. Res nazorno. Res uporabno.«

»Sama sem že nekaj o sindromu Irlen poslušala. Danes ste bili zelo izčrpni, pa vendar kratki in jedrnati. Zanimivo predstavljeno, le tako naprej.«

»Dinamično, slikovito, konkretno, zanimivo, uporabno.«

»Zanimivo predavanje, nekaj drugačnega, za enkrat še ne znanega. Sem pa mnenja, da so tako odlični rezultati kot smo jih videli na posnetkih, možni le v določenih primerih in je v veliki večini treba delati tudi na psihološkem ozadju osebe ter ostalih faktorjih (stres, prehrana, okolje).«

»Zelo zanimivo in predvsem te spodbudi, da se zamisliš o otrocih, s katerimi delaš. Hvala in upam, da se bomo na nivoju šole dogovorili za predavanje.«

Strokovni delavci Vrtca Montessori Hiša otrok srečnih rok so povedali (7. februar 2019)

“Raje bi že takoj na začetku slišala koliko ljudi procentualno ima ta sindrom, tako bi od prve minute imela še bolj našpičena ušesa.”
” Raje bi videe videla bolj na začetku (da bi bili zmontirani skupaj glavni izseki, vse skupaj 2 ali 3 minute) in potem razlaga vseh podrobnosti.”
” Všeč mi je, da je predavateljica veliko uporabljala primere iz svoje prakse, na splošno pa zelo v redu predavanje.”
” Zelo dobro izpeljano, vseskozi je bila velika pozornost, Morda malo manj slajdov, jaz sem se nekje vmes malo izgubila, ampak morda je bilo krivo tudi to, ker sem vmes  veliko spraševala 🙂 “
” Super predavanje. Bi bilo pa morda bolje, da se kakšen filmček pokaže že vmes in ne šele na koncu.”
“Glede predavanja mi je bilo zanimivo, saj tega še nisem poznala. Sama predstavitev mi je bila všeč, ker je zajemala tako predstavitev sindroma, zgodovino odkrivanja, potek diagnosticiranja in pomembne kontaktne osebe. Pohvalila bi tudi material, ki smo ga prejele (zloženka z bistvenimi izročki in vprašalnik). Strinjam se s kolegico, ki je priporočala, da se objavi kaj o tem še na youtube, da bo bolj dostopno za mlade in širšo javnost.”
“Najlepša hvala za vaše predavanje. Poslušala sem ga z velikim zanimanjem. V tem sem našla veliko otrok iz moje skupine in tudi sebe. Motijo me neonske luči. Težko vozim ponoči. Občasno sem anksiozna. Mislim, da bi morali s tem na TV, in sicer v oddajo Dobro jutro, ki jo predvajajo dopoldne na prvem programu,  kjer pogosto gostijo zdravnike in strokovnjake. Veliko ljudem bi odprlo oči in jim pomagalo v življenju.”                          Vzgojiteljica Montessori vrtca Hiša otrok srečnih rok

Srečanje spremljevalcev slepih in slabovidnih otrok, 26. marec 2019 na Centru IRIS

»V celoti všečna predstavitev. Osebno mi je všeč, da je dovolj praktičnih primerov.«

»Všeč mi je bilo, da smo izvedeli veliko podrobnih informacij o sindromu Irlen, je pa žalostno, da tega ne sliši več ljudi.«

»Vaše predavanje sem poslušala ponovno, tako da vsebina zame ni bila nova, je bilo pa vsekakor zanimivo.«

»Pridobila sem nova znanja in spoznanja. Pohvalila bi celovito in dobro predstavitev.«

»Tema je bila zelo zanimiva in nova. Do zdaj sem poznala le definicijo. Predstavljeno je bilo na jasen, dinamičen način, podprto s primeri iz prakse, kar mi je zelo všeč. Zelo uporabno tako zase kot za prepoznavanje možnosti za sindrom pri drugih.«

»Predavanje je bilo poučno, nove informacije. Pohvalila bi veliko znanja s strani predavateljice.«

»Super predavanje, predstavitev kaj skotopični sindrom je in veliko praktičnih izkušenj.«

»Krasno predavanje, veliko sem se naučila in zagotovo predam informacijo na naši osnovni in srednji šoli. Upam, da bo kmalu lahko veliko otrok napredovalo s pomočjo znanja o sindromu Irlen. Zdaj bom najbrž lahko pomagala tudi svojemu otroku.«

»Odlična tema, odlična predstavitev!«

»Celotno predavanje mi je bilo všeč. Potekalo je sproščeno in razumljivo.«

Komentarji po predavanju, 2. aprila 2019, v knjižnici v Kranjski Gori

»Do vašega predavanja o skotopičnem sindromu nisem vedela nič. Po predavanju tega ravno ne morem trditi. Zapomnila sem si, da je glavni razlog v možganih in ne v očeh in še kaj drugega. 🙂

Zanimivo predavanje v vseh pogledih. Dobro zastavljeno, ravno prav strokovno, da ga lahko razume vsakdo. Dolžina primerna. Skratka upam, da ga bo slišalo, čim več ljudi, predvsem pa osebe, ki delajo z otroki. Ključno je, da se sindrom zgodaj prepozna in ustavi posledice, ki na dolgi rok lahko pustijo posledice na otrokovem razvoju. Osveščajte naprej s tako energijo in žarom, kot ste to počeli pri nas, pa bomo kmalu vsi začeli žeti sadove vašega dela. Hvala vam, bilo je super.«                                                                                            Udeleženka, bibliotekarka

»Predavanje me je zelo impresioniralo. Že danes sem delila vprašalnike med kolegicami in razlagala o sindromu. Všeč mi je bilo, da je bilo predavanje strokovno, vendar še vedno razumevajoče za tiste, ki niso iz naše stroke. Bila ste zelo fleksibilna in nam omogoča postavljanja vprašanj, ki so se nam ob razlagi pojavljala. Najbolj so me šokirali video posnetki, ki smo si jih ogledali. Ste zelo kompetentna predavateljica. Čeprav sem  kritična in rada podam tudi kakšno konstruktivno kritiko, je pri vašem predavanju ne morem, ker ne bi ničesar spremenila. Dodala bi samo popust pri testiranju za udeležence predavanja 😉

Upam, da bodo vaše želje, prizadevanja, pobude padla na plodna tla in da bo šel v prihodnje vsak otrok pred šolo skozi testiranje, saj bo s tem otrokom, staršem in učiteljem marsikaj prihranjeno. Pri vašem delu vam želim veliko uspeha.«                                        Učiteljica razrednega pouka

Na predavanju nas je gospa mag. Nina Čelešnik Kozamernik seznanila s sindromom Irlen. Podala nam je ogromno informacij o tem sindromu in nam ga zelo približala. Spoznali smo, da tudi ta sindrom obstaja, da je prisoten med nami in da je očitno zelo razširjen. Na žalost pa premalo poznan. Gospa Nina odlično in zgoščeno predava in dopušča tudi vmesna vprašanja. Na predavanju združi teorijo in primere iz prakse, zato je predavanje sproščeno, razumljivo in zelo zanimivo.

Irlen sindrom lahko povzroča ogromno težav, močno vpliva na kakovost življenja oseb in jih zaznamuje za celo življenje, če ni prepoznan.

Čestitke celotnemu kolektivu za pripravljenost pomagati in ves trud, ki ga vlagate v ozaveščanje in odkrivanje ter odpravo težav, ki so posledice tega sindroma. Želim vam, da vztrajate pri svojem delu in vsa pohvala, da spreminjate na bolje življenja oseb, zaznamovanih s sindromom Irlen.                                                                                              Bibliotekarka

“Glede predavanja samo dobre stvari, obe s hčerko sva prišli do določenih razjasnitev vprašanj.”                                                                                                                                                           Mama