Pomanjkljiva celostna obravnava posledično vpliva na vsa področja razvoja in življenja oseb z okvaro vida in otrok in mladostnikov s PPPU ter njihove družine, kar se kaže na različnih področjih:
- pomanjkljivo usvojena specialna znanja (orientacija in mobilnost, vsakodnevne spretnosti, socialne veščine, uporaba pripomočkov …),
- pomanjkljivo usvojena akademska znanja,
- neustrezna izbira srednješolskega programa, študijskega programa, poklica,
- slabo razvite socialne, kulturne, zaposlitvene in druge kompetence,
- nepoznavanje in neznanje uporabe pripomočkov, ki omogočajo večjo samostojnost,
- neustrezno koriščenje prostega časa in slabo razvite socialne veščine,
- nesistematično načrtovan življenjski načrt (družinski, izobraževalni, karierni/zaposlitveni),
- nezadostna strokovna podpora družinam.
Veliko pomanjkljivosti in potreb po dodatnih aktivnostih se kaže na področjih:
- celostne ocene otroka in mladostnika z okvaro vida ter otrok in mladostnikov s PPPU in njihovih družin,
- nezadostne podpore učiteljem za delo z otroki in mladostniki z okvaro vida ter otroki in mladostniki s PPPU,
- nezadostne podpore staršem za razumevanje celostnega razvoja otrok in mladostnikov z okvaro vida ter otrok in mladostnikov s PPPU,
- ocene okolja, v katerega je vključen otrok z okvaro vida (dom, vrtec, šola, delovno okolje),
- izvajanja razširjenega kurikula za otroke in mladostnike z okvaro vida in učence s PPPU,
- pomoči in podpore otrokom z okvaro vida, ki nimajo odločb o usmeritvi, pa imajo težave pri opravljanju vsakodnevnih opravil ali pa se jim vid nenadoma poslabša,
- pomoči in podpore v domačem okolju,
- pomoči in podpore v času počitnic ali med vikendom (v dnevih, ko ni pouka),
- razvoja, izdelave, popravila in izposoje didaktičnih pripomočkov,
- izposoje in servisa prilagojene računalniške in optične opreme,
- prilagajanja učnih gradiv za otroke in mladostnike z okvaro vida ter otroke in mladostnike s PPPU,
- prilagajanja učbenikov in delovnih zvezkov,
- izobraževanja za strokovne delavce vrtcev, šol, fakultet, delodajalce, starše,
- pomanjkanja strokovne literature za strokovne delavce Centra IRIS, starše in druge interesne skupine,
- pomanjkanja ocenjevalnih lestvic in instumentarijev za celostno oceno,
- izobraževanja zaposlenih v Centru IRIS,
- raziskovanja novih metod dela, ocenjevanja ustreznosti aplikacij, programov, pripomočkov,
- vzpostavitve stične točke z informacijami na področju vzgoje in izobraževanje, zaposlovanja, zgodnje obravnave, pripomočkov, igrač …, z namenom zbiranja in posredovanja informacij na enem mestu,
- dejavnosti za osveščanje javnosti o potrebah oseb z okvaro vida in otrok in mladostnikov s PPPU,
- programov za dvig socialnih, učnih, zaposlitvenih in drugih kompetenc,
- fleksibilnosti v delovanju Centra IRIS, ki se ne more odzivati na potrebe (neustrezni normativi in način financiranja).