Brezplačno predavanje za strokovne delavce v Sloveniji
Od septembra 2018 do junija 2021 smo za strokovne delavce po Sloveniji, v sodelovanju s projektom PoMoč , izvajali brezplačna predavanja o skotopičnem sindromu/sindromu Helen Irlen. Predavanja je vodila mag. Nina Čelešnik Kozamernik, certificirana presojevalka skotopičnega sindroma po metodi Irlen.
Predavali smo na 39. različnih lokacija, predavanja pa se je udeležilo preko 1150 slušateljev.
Kje smo predavali in kaj so na slišano povedali slušatelji si lahko preberete spodaj.
Predavali smo že:
- Srečanje za učitelje, ki učijo slepe in slabovidne otroke in dijake, Center IRIS, 22. 11. 2018
- Aktiv svetovalnih delavcev zavodov za otroke in mladino s posebnimi potrebami v Zavodu za gluhe in naglušne v Ljubljani, Vojkova cesta 74; 18. november 2019
- Center za strokovno pomoč in podporo otrokom in mladostnikom s posebnimi potrebami in njihovim družinam, Novo mesto in Črnomelj, 12. november 2019 v Novem mestu
- I. OŠ Celje, 12. 11. 2018
- OŠ Danile Kumar, 11. 1. 2019
- Seminar za uporabo prilagojenih gradiv v šolskih knjižnicah, center IRIS, 25. 1. 2019
- OŠ Riharda Jakopiča, 23. in 31. 1. 2019
- Zakladnica Montessori, Hiša otrok srečnih rok, 7. 2. 2019
- OŠ Božidarja Jakca, 12. 02. 2019
- OŠ Sveta Ana, 13. 03. 2019
- Srečanje spremljevalcev slepih in slabovidnih otrok , 26. marec 2019
- Knjižnica Jesenice, enota Kranjska Gora, 2. april 2019
- Center IRIS, 26. avgust 2019 (interno predavanje)
- OŠ Gradec, Litija, 8. oktober 2019
- Klub alumnov Pedagoške fakultete, Univerze v Ljubljani, 7. november 2019
- Osnovna šola Jela Janežiča, Škofja Loka, 26. november 2019
- OŠ Stična, Ivančna Gorica, 10. december 2019
- Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Koper, 31. 01. 2020
- Posvetovalnica za učence in starše Novo mesto, 26. maj 2020 preko spleta
- OŠ Prule, 22. 9. 2020, aplikacija ZOOM
- Vrtec Trbovlje, 8. 9. 2020, aplikacija MS Teams
- Cirius Vipava, 5. oktober 2020
- Gimnazija Ravne na Koroškem, 13. 10. 2020
- predavanje za zainteresirano strokovno javnost, 7. in 15. 01. 2021
- OŠ Jožeta Hudalesa, Jurovski Dol, 19. 01. 2021
- OŠ Roje, 25. 01. 2021
- II. OŠ Lendava, 02. 02. 2021
- predavanje za zainteresirano strokovno javnost, 16. 04. 2021
- izobraževanje za delavce v VIZ preko kataloga KATIS, 11. 11. 2021
- Predavanje za redne študente inkluzivne pedagogike, Pedagoška fakulteta, Univerza na Primorskem, december 2022
Komentarji udeleženk izobraževanja, 11. november 2021
»S predstavitvijo sem zelo zadovoljna! Prišla sem brez pravega predznanja, zato sem izvedela kaj to je, kako se nakazuje, kako lahko pomagamo. Prav tako sem spoznala postopek pridobitve pomoči – od presojevalke do diagnostičarke oz. od barvnih folij do očal. Ga. Nina je bila strokovna, izčrpna, informacije je podkrepila s slikovnim in z video gradivom ter s številnimi izkušnjami. Pripravljena je bila na izmenjavo informacij ter odprta za nova vprašanja. Z izobraževanjem sem zadovoljna, saj bom lahko znanje uporabila pri svojem delu, izobraževanje pa predlagam vsem pedagoškim delavcem in staršem. Velik hvala!«
Darja
»Seminar ocenjujem zelo dobro. Dobila sem ogromno novih informacij, ki jih bom lahko uporabila pri svojem delu. Menim, da gre za motnjo, ki je v šolah prepogosto spregledana. Veseli me, da smo spregovorili tudi o dilemah, ki se v zadnjem času pojavljajo v medijih. Tema je bila predstavljena strokovno, a hkrati na poljuden in sproščen način. Dobila sem odgovore na vsa vprašanja. Izobraževanje bi priporočila vsem učiteljem in tudi nekaterim staršem.«
Marjeta
»Preprosto in razumljivo podane informacije, ki so uporabne in spodbujajo k nadaljnjemu odkrivanju.«
Nina
»Seminar se mi je zdel super. Izvedela sem vse, kar sem si želela in še več. Všeč mi je bilo, kar si povedala o svojih izkušnjah in ker si tudi nas vprašala in poslušala. Hvala Ti za to! Upam, da se želja in načrti z Ministrstvom uresničijo, ker bi zagotovo ta seminar priporočila. Mislim, da je bistvo, da se ozavešča ljudi. Ker pa se dela za dobro otrok pa je sploh super in mislim, da ne bi smelo biti težav. Le tako naprej!«
Špela
»Vsebinsko bogat seminar. Z veliko novimi in koristnimi informacijami. Primeren za »začetnike« na področju skotopičnega sindroma. Jasno in nazorno predstavljene vsebine. Aktualna vsebina, predlagana literatura za poglobljen študij. Pomoč ogleda videa za lažjo predstavljivost težav in simptomov oseb z imenovanim sindromom.«
Katja
Komentarji udeležencev predavanja, 16. april 2021
Zahvaljujem se vam za vaše predavanje o skotopičnem sindromu. Predavanje mi je dalo znanje, ki bo pomembno vplivalo na moje dosedanje znanje in pozornost, da obstaja tudi ta motnja, ki pa je do sedaj nisem poznala. Všeč so mi taka predavanja, kjer nam pokažete realne situacije, da si lažje predstavljamo, predvsem pa razumemo otroke/ljudi s to motnjo ali katerokoli drugo. Predvsem vaš poudarek, da je otrok lahko drugačen, naj jih ne sodimo ter kako pomemben je pravilen pristop in ohranjanje spoštovanja otrok. Še enkrat hvala za tako kvalitetno predavanje.
Elizabeta
Predavanje je bilo resnično zanimivo. S tem znanjem bo zagotovo lažje odkriti oziroma prepoznati kakega učenca, ki ima tovrstne težave in ga usmeriti na pravi naslov.
Špela
Najlepša hvala za zanimivo predavanje. Za ta sindrom sem že slišala od svojih sodelavk, takrat se žal nisem mogla udeležiti predavanja in sem vesela, da sem bila tokrat prisotna. Pri svojem delu bom bila vsekakor pozorna na vse opisane znake.
Špela
Vsebina izobraževanja je bila zame popolnoma neznana, saj sem prvič slišala za skotopični sindrom. Predavanje je bilo zelo nazorno predstavljeno ter zanimivo. Kot predavateljica ste na zelo dober način predstavila sindrom tudi tistim, ki smo zanj prvič slišali. Da sem lahko na še bolj podroben način spoznala sindrom, je vsekakor pripomogla zelo dobra Powerpoint predstavitev ter osebne izkušnje s sindromom, ki ste jih delila z nami. Hvala za novo znanje.
Anja
Predavanje mi je bilo všeč, ker je bilo veliko praktičnih primerov.
Neža
Predavanja so bila dobro zastavljena in jedrnata, kar je meni osebno najbolj pomembno. Všeč so mi bili tudi različni primeri in vaša praksa.
Saša
Zelo sem vesela, da sem se lahko udeležila Vašega predavanja, saj o skotopičnem sindromu prej nisem bila seznanjena in bom lahko novo pridobljene informacije uporabila ob morebitnih opozorilnih znakih pri otrocih. Tudi sama bom izpolnila vprašalnik.
Hvala za odlično predavanje, polno izkustvenih informacij z Vaše strani.
Martina
Predavanje se mi je zdelo izjemno. Zelo veliko koristnih, bistvenih, preizkušenih informacij za prepoznavo skotopičnega sindroma. Prav tako ni manjkalo niti konkretnih primerov, s katerimi si osebno veliko lažje predstavljam kako določen primanjkljaj izgleda v praksi. Kot inkluzivnim pedagogom nam bo to znanje, ki smo ga pridobili z vašim predavanjem, še kako koristilo. Menim tudi, da bi vaše predavanje morali slišati vsi pedagoški delavci, saj lahko edino na tak način otrokom pomagamo pravi čas. Jaz sem svojim vodilnim že predlagala, da bi se ga udeležili, ko bo to mogoče :).
Patricija
To predavanje sem že poslušala, vendar nam je predavala druga predavateljica, sicer še v živo.
Moram vam priznati, da je bilo vaše predavanje veliko bolj zabavno in sem veliko več odnesla. Tokrat pa sem izvedela veliko podrobnosti o sindromu, o simptomih, o tem da gre za težko gledanje in ne slabo videnje. Na šoli, kjer trenutno učim ima kar nekaj otrok barvna očala, predvsem mlajši, nikoli pa nisem imela priložnosti, da bi s temi otroki govorila in jih povprašala kakšne težave so imeli.
Predavanje je bilo res super.
Saša
Predavanje mi je bilo super, kratko in jedrnato, poudarjene ključne zadeve, lepo razumljivo razloženo in podkrepljeno s primeri iz prakse.
Maša
Tole predavanje je res zelo dobro in nazorno prikaže kako ljudje s skotopičnim sindromom lahko vidijo. Super je bilo izvedeno in tudi to je zelo zanimiva in barvna/mavrična zadeva.
Sara
Želela bi pohvaliti vaše predavanje. Bilo je zelo zanimivo, saj ste zadeve razložili logično in na preprost način ter vse povezovali s praktičnimi primeri. Pri predavanju ne bi spremenila nič, lahko bi ga le poslušala še enkrat.
Julija
Današnje predavanje je bilo prav super! Najbolj so mi bile všeč »off the topic pripombe« za boljši, sočutnejši pristop do vseh ljudi s težavami 🙂. Nekateri morajo to neštetokrat slišat, da se jih prime.
Ana
Še enkrat hvala za današnje odlično predavanje, ki mi je odgovorilo na mnoga vprašanja, predvsem glede hčerkinih težav. Stara je 16 let in ima vsaj 5 let v šoli že velike težave z zbranostjo, utrujenostjo (zaspanostjo), ponoči ne spi, očala za korekcijo astigmatizma ji ne pomagajo (dioptrije nima) … Posledično ima težave tudi z učenjem, saj se ves čas odklaplja in je utrujena. Prej sva se pogovorili in potrdila mi je, da ji pri branju črke valovijo, skačejo in da mi je hotela za to že povedati. Izpolnila bo vprašalnik in se vidimo😊
Nataša
Predavanje bi rada zelo pohvalila, bilo je super, koristno, čeprav bolj uporabno za učiteljice kot vzgojiteljice in predvsem vaša super energija je dala predavanju še dodaten velik plus. Tako da super!
Suzi
Predavanje mi je bilo zelo všeč, prav tako Vaš način pripovedovanja. Všeč so mi bili praktični posnetki, ki smo si jih lahko ogledali in dobili še boljši vpogled v obravnavano tematiko 🙂
Sandra
Predavanje o skotopičnem sindromu je bilo zelo nazorno in uporabno. Praktični posnetki, pripomočki in osebne izkušnje oseb s skotopičnim sindromom so celotno predavanje dodatno podkrepili in s tem sem dobila še boljši vpogled v obravnavano tematiko. Skratka odlično predavanje! Hvala Vam za to izkušnjo.
Katja
Izgovor, da niste vedeli, da bi znali pomagati, po tem datumu ne bo več mogoč. Strinjam se z zapisanim, s katerim ste nas nagovorili za udeležbo. Iskrena hvala za tako predavanje. Priznam, da sem pred tem le bežno slišala za skotopični sindrom. Sedaj je moja slika popolnoma drugačna in zelo dobro ste nam predstavili kaj je in kako lahko pomagamo.
Ko ste omenjali, kako hiter je učinek, ko te osebe uporabijo ustrezna očala si tega nisem uspela predstavljati tako, dokler niste pokazali posnetkov, s pomočjo katerih sem si resnično ustvarila pravo sliko. Priznam da me je ganilo. Sploh pa me je ‘pretresel’ zadnji posnetek osebe – gospe z očali, ki je po navodilih brez težav zlagala predmete, rokovala z njimi in tipkala na računalo, ko pa je dala očala dol, sem komaj verjela, da je to še vedno ista oseba. Nemudoma so se pojavile težave, predvsem pa kako hitro so se pojavili tiki, trzanje z ramo. Definitivno bom od tega dne dalje pozorna na to, sploh pa, če me bo zaposlitev/kariera zanesla v šolstvo, kjer bom zagotovo pozorna oz. se bo vedno v glavi zasvetila lučka, če je razlog za določene težave morda ravno skotopični sindrom/sindrom Helen Irlen.
Naj dodam, da po pregledu priporočil v vrtcu oz. v svoji skupini že sedaj upoštevamo nekatere: ko je le možno ugasnemo luči in uporabljamo eko-papir.
Še enkrat hvala za predavanje, bilo je več kot odlično. Predvsem pa hvala za posnetke, ki so mi resnično razjasnili sliko in razumevanje samega sindroma. Dragocena dodana vrednost pa prisotnost mamice in deklice, ki sta iz prve roke z nami delili izkušnje.
Anna
Vaše predavanje je bilo zelo zanimivo, poučno in predvsem sporoščeno. O skotopičnem sindromu/sindromu Helen Irlen sem prvič slišala lansko ali predlansko leto, ko se je vašega izobraževanja udeležila moja sodelavka, in sicer na Pedagoški fakulteti v Ljubljani in mi prinesla vprašalnik ter brošure. Menila je namreč, da imam jaz ta sindrom, saj je opazila, da sem edina v vrtcu, ki ves čas ugašam luči in me moti premočna svetloba. Vse to je res, saj so pri nas doma rolete ves čas spuščene na pol, spim pa v popolni temi. Oblečena sem večina v črno, žive barve me ubijajo, če me bodejo v oči. Z branjem nimam težav, kakršne so bile predstavljene na predavanjih. Ne morem pa brati člankov ali daljših zapisov z računalnika ali telefona. Je pa res, da če me vsebina, ki jo berem ne zanima, postanem zaspana ali celo zaspim … Vse svoje življenje nisem vedela, zakaj je temu tako, sedaj pa končno razumem, da imam nekatere znake skotopičnega sindroma. Naučila oz. navadila sem se živeti s tem, je pa res, da bodo to sedaj lažje razumeli drugi. Recimo moja mami, ko pride na obisk, prvo kar naredi, je to, da dvigne vse rolete na oknih in godrnja, kako lahko živimo kot jamski ljudje, v temi. Hvala za vse informacije in uspešno delo še naprej.
Tanja
Zahvaljujem se vam za izvrstno, zanimivo in predvsem strokovno izpeljano izobraževanje. S svojo sproščenostjo in primeri dobre prakse ste nam odprli oči za novitete. Z informacijami o skotopičnem sindromu ali sindromu Helen Irlen sem se prvič srečala. Do tedaj sindroma in Irlen klinike v Ljubljani nisem poznala. Z odprtimi dlanmi pozitivno sprejemam vaše delo in inovativne pristope inkluzivne paradigme. Zavedam se, da je vedno več otrok senzibilnih na senzorično uravnavanje, ki povzroča težave v procesiranju informacij, ki posledično vplivajo na učenje in učno uspešnost.
Predavanje je primerno za vse strokovne delavce, ki se ukvarjajo z otroki in odraslimi osebami, ki so pomoči potrebni, pa tudi za starše, da lažje razumejo otroke, ki imajo tovrstne težave. Pridobljeno znanje nam je v pomoč pri našem vsakdanjem delu in zgodnjem odkrivanju le-teh, posebnih potreb in primanjkljajev, ki vplivajo na učinkovitost učenja in dela, na otrokovo vedenje, okrnjeno pozornost in nemirnost.
Ozaveščanje širše množice je poglavitna naloga, saj le-tako lahko prepoznavamo in nudimo ustrezno pomoč ter zagotovimo zgodnjo obravnavo. Mnenja sem, da z napačnimi diagnozami posamezniku otežimo funkcioniranje in povzročamo nepopravljivo škodo.
Z vašim predavanjem sem pridobila veliko novega znanja, ki mi bo v pomoč pri razumevanju posebnih potreb posameznika. V vaših opisih sem prepoznala otroke, ki sem jih imela v oddelkih v letih svojega poklica. Zavedam se tudi, da sem zaradi pomanjkljivega znanja, nekritično ocenjevala njihovo funkcioniranje v oddelku, ki je posledično vplivalo na socialno interakcijo, priljubljenost in počutje ter samopodobo in uspešnost posameznika.
Mnenja sem, da so tovrstna izobraževanja zelo pomembna pri našem delu, zato je tudi vseživljenjsko izpopolnjevanje strokovnih delavk izrednega pomena, saj le-tako lahko prepoznavamo in odpravljamo oziroma omilimo težave, ki se vse pogosteje pojavljajo pri otrocih.
Katja
Komentarji udeležencev predavanja, DVOJEZIČNA OSNOVNA ŠOLA II LENDAVA, 2. SZ. LENDVAI KÉTNYELVŰ ÁLTALÁNOS ISKOLA, 2. februar 2021
Predavanje mi je bilo zelo zanimivo in poučno, ker je bilo veliko govora o tem kako delovati v praksi. Zelo pomembno se mi zdi, da je teorija podkrepljena s praktičnimi primeri, glede na to, da se v praksi ne ve oz. ne govori veliko o tem sindromu.
Po drugi strani znajo biti predavanja preko ekranov dolgočasna in suhoparna, kar pa za vaše predavanje nikakor ne morem trditi, saj imate neko tako energijo in barvo glasu, ki pritegne poslušalca.
Jasna
Kljub temu, da sem tudi sama bolj zagovornica predavanj v živo, s stikom z ljudmi, mi je bilo vaše predavanje všeč tudi preko Zoom-a. Predavanje je bilo časovno prav dolgo (za vzdrževanje ustrezne koncentracije pred ekranom). Izpostavila bi, da so mi bili posebej všeč podani primeri, ki nazorno, hkrati pa tudi ob humorju nakažejo pomembne stvari. Na tak način si ljudje lažje zapomnijo povedano. Večkratna ponovitev/obnovitev ključnih stvari se mi je zdela tudi super, saj na tak način res postanemo pozorni na tisto najpomembnejše. Posredovana brošura se mi pa zdi tudi plus dodatek k predavanju, ki nam ostane za iskanje nekih osnovnih informacij v povezavi s temo.
Petra
Moram Vam povedati, da mi je bilo predavanje zelo zanimivo, saj se nikoli še nisem srečala s kakršnimi koli informacijami o skotopičnem sindromu. Če sem iskrena, niti nikoli nisem bila dovolj pozorna na to, da bi lahko rekla, da v okolici lahko za nekoga predvidevam, da ima skotopični sindrom. Niti ga ne bi vedela označiti, saj nisem poznala dvolj simptomov preko katerih bi lahko posameznika ”diagnosticirala”. Včeraj sem izvedela, kateri so pomembni simptomi, preko katerih prepoznamo skotopični sindrom. Prav tako sem se seznanila s samim načinom dela z ljudmi, ki imajo skotopični sindrom. Moram Vam priznati, da se niti na fakulteti nikoli nisem srečala z dovolj oprijemljivimi informacijami o skotopičnem sindromu. Tako, da so vse pridobljene informacije, ki sem jih slišla še kako zelo dobrodošle. Veliko lažje bom pristopila k delu, če se bom pri samem delu, kdaj srečala z osebo s skotopičnim sindromom. Prav tako bom vedela, kaj storiti, če pri otroku prepoznam simptome skotopičnega sindroma. Prva stvar, ki jo bom naredila je reševanje vprašalnika.
Brošure, ki ste nam jih posredovali, sem si že natisnila, da imam gradivo na enem mestu v primeru, če ga bom v bližnji prihodnosti potrebovala.
Veseli me, da sem imela čast ne samo jaz, ampak verjamem, da je celoten kolektiv našega zavoda navdušen nad predavanjem, saj smo dobili informacije iz prve roke. Obenem pa smo dobili občutek, kako se počutijo ljudje, ki imajo skotopični sindrom v določeni situaciji, ki se nam normativnim ljudem zdi povsem običajna, njim pa, žal, predstavlja veliko stisko npr. branje.
Tjaša
Hvala za predavanje o skotopičnem sindromu, ki ste ga zelo nazorno in zanimivo predstavili. Zagotovo bomo vsi postali bolj pozorni pri težavah tako učencev kot lastnih otrok in znancev.
Roberta
Najlepša hvala in iskrene čestitke za koristno in odlično izvedeno predavanje o skotopičnem sindromu. Osebno sem izvedela veliko novih informacij o obravnavani temi, ki mi bodo koristile, da bom pri učencih bolj pozorna na simptome, ki morebiti pomenijo skotopični sindrom. Všeč mi je bilo, da ste za boljše razumevanje vsebine postregli s konkretnimi primeri.
Spomenka
Komentarji udeležencev predavanja, OŠ ROJE, 25. januar 2021
S tematiko skotopičnega sindroma sem se srečala že na fakulteti in takrat na praksi, ko mi ga je ena izmed učiteljic predstavila na svojem primeru v šoli.
Predavala ste jasno, jedrnato, vaši primeri so bili konkretni. Pozitivno je bilo tudi to, da ste nam pokazala tudi videoposnetke iz prakse, da smo si lahko bolj slikovito predstavljali težave, ki nastopijo pri osebah, ki imajo skotopični sindrom.
Priznam, da o skotopičnem sindromu še vedno premalo vem. Tudi na fakulteti so nas usmerjali k kritičnosti do le-tega, vendar me je vaš seminar spodbudil, da se o tem nekoliko bolj izobrazim in pozanimam.
Klara
Seminar mi je bil všeč. Zdel se mi je strokoven in praktičen. Dobili smo vpogled v značilnosti skotopičnega sindroma, napotke za odkrivanje in za pomoč. Všeč bi mi bilo, če bi bilo bolj poglobljeno v primerjavi z disleksijo.
Anka
Še enkrat se vam zahvaljujem za včerajšnje zelo nazorno predavanje.
Marta
Zdelo se mi je poučno in zanimivo. Všeč mi je ta instant koncept – torej ali pomaga takoj ali pa sploh ne gre za to težavo. Tudi to mi je super, ker lahko staršem predamo vprašalnik in potem sami (če želijo) urejajo naprej.
Malo me je zmotilo, ker sem dobila vtis, da gre res bolj za težave, s katerimi se srečujejo DSP-jevke na rednih šolah, pri nas pa so zraven teh omenjenih težav nakopičene še vse ostale stvari… čeprav, ne bi bilo slabo, da bi ugotovili, da pa nekdo sploh ne sodi k nam, ampak rabi zgolj obarvana očala. 🙂
T. L.
Meni je bilo predavanje o skotopičnem sindromu zanimivo. Nekaj od tega sem sicer že vedela, saj sem za sindrom že slišala. Pri predavateljici je bilo moč začutiti pristno željo po pomoči ljudem s tovrstnimi težavami.
D. G.
Meni je bilo predavanje super, jasno predstavljeno. Predvsem pa mi je bilo všeč, da je predstavila konkretne prilagoditve, ki so primerne za vse učence (npr. pisanje v stolpcih, uporaba eko mat papirja ipd.) Hvala za predstavitev!
N. K.
Super. Podrobno, bistvene informacije, a vseeno dovolj kratko, da lahko predavanju ves čas slediš in si zbran. Izvedela sem marsikaj novega. Dobro je tudi, da poudarite ključne podatke in stvari razložite na razumljiv, enostaven način. Več kot dobrodošli so bili tudi videoposnetki, ki ustvarijo pravo predstavo o sindromu in delovanju ljudi s tem simptomom. Bi vsekakor priporočila predavanje naprej. Hvala za delitev vašega znanja.
Nina
Hvala za predavanje in poslane posnetke, izvedela sem veliko novega.
Špela
Predavanje o skotopičnem sindromu mi je bilo zelo všeč.
Prišla sem utrujena iz službe in čisto iskreno priznam, da nisem bila najbolj navdušena, da me čaka še predavanje, ampak ko se je enkrat začelo … me je čisto potegnilo noter in sploh nisem opazila, da je minila predvidena ura in pol 🙂
Predavanje je bilo zelo strukturirano in vsebinsko smiselno zasnovano. Posebej všeč mi je bilo, da ste predstavili veliko praktičnih primerov iz prakse in konkretnih idej, kako pomagati. Res se vidi, da imate ogromno izkušenj.
Tako da hvala za vse 🙂
Bernarda
Predavanje je bila zame predvsem nova tematika, saj z njim nisem bila seznanjena. Pripomoglo bo k temu, da bom ob stiku z učenci, ki izkazujejo težave na področju branja, bolj pozorna na tudi drugo opisano simptomatiko (glavoboli, odzivanje na svetlobo in kontraste). Opazno je bilo, da predavateljica ve o čem govori in je teoretično dobro podkovana.
Ana
Komentarji udeležencev predavanja, OŠ Jožeta Hudalesa Jurovski Dol, 19. januar 2021
Super predavanje.
Zanimivo predavanje.
Hvala za predavanje.
Uporabno in zanimivo.
Zelo koristno in hvala za odlično predstavitev.
Odlično, praktično, uporabno.
Predavanje, ki da mislit.
Zanimivo in koristno predavanje.
Super predavanje.
Hvala za nazorno predstavitev.
Predavanje je bilo odlično pripravljeno, povedali ste bistvene stvari o sindromu (prepoznava, pomoč). Najbolj so mi všeč vmesni primeri iz vaše prakse in tudi posnetki.
Karmen
Najlepše se vam zahvaljujem za nazorno in razumljivo predstavitev skotopičnega sindroma. Posebej je bilo koristno, da ste nas seznanili s primarnimi in sekundarnimi simptomi in dali koristne napotke, kako odreagirati v dani situaciji, v kateri se z učenci znajdemo.
Irena
Odlično predavanje!
Aleksandra
Predavanje za zainteresirano javnost o skotopičnem sindromu/sindromu Helen Irlen, 7. in 15. januarja 2021
Meni je bilo predavanje zanimivo in veliko sem se naučila, saj sem prvič slišala za skotopični sindrom in sem poslušala z velikim interesom. Hvala vam za predavanja in za veliko novega znanja. Simona
Želim se vam zahvaliti, da ste omogočili predavanje tudi nam.
Nina
Predavanje se mi je zdelo zelo zanimivo, saj mislim, da je do takšnega predavanja težko prit sploh v tej situaciji sedaj. Popestrili ste nam uro in pol in nas seznanili s stvarjo, ki je za nas nova. Všeč mi je, da ste vključili tudi posnetke, da smo videli na primerih. Hvala vam za predavanje.
Sara
Naj se zahvalim za predavanje, je bilo zanimivo in poučno.
Matjaž
Sporočam, da mi je bilo predavanje všeč. Zelo nazorno in razumljivo ste predstavili težave, povezane s skotopičnim sindromom in kako lahko pomagamo v šoli. Hvala za uporabne informacije in vse dobro želim.
Veronika
Danes sem z veseljem poslušala vaše predavanje. Vaše predavanje je bilo poslušljivo, s konkretnimi primeri, podkovano tudi s teorijo, skratka … Super! Hvala lepa.
Romana
Zahvaljujem se za predavanje, ki je bilo zelo nazorno, pregledno in še z Vašo energijo zelo zanimivo in živo.
Tadeja
Udeležila sem se vašega predavanja o sindromu Helen Irlen. Ker mi je bil do zdaj neznan, sem izvedela veliko informacij o njem. Všeč mi je bilo, da ste predstavili osnove sindroma po katerih ga lahko prepoznamo in niste zašli v podrobnosti ter kopičili nepotrebnih informacij, ki bi bile za nas, ki smo se prvič seznanili s skotopičnim sindromom, preveč. Tako pa so mi te pomembne informacije ostale v glavi in verjamem, da mi bodo še kdaj koristile. Prav tako se mi zdi dobro, da ste nam za konec pokazali nekaj videjev preko katerih smo lahko videli, kako otroci/odrasli doživljajo barvna očala. Ker sem še mlada in na začetku svoje strokovne poti, mi bo predavanje še kako prišlo prav v bodoče, saj bom bolj pozorna na otroke v vrtcu in njihove značilnosti ter potrebe. Upam, da bom kdaj tudi jaz tista, ki bo na nek način pripomogla k hitrejšemu odkritju tega sindroma pri določenem otroku.
Urša
Vaša predstavitev je bila zelo dobro strukturirana, saj ste nam povedali simptome, kako dejansko oni vidijo črke in kako jim lahko pomagamo. Sama sicer nisem še imela nobenega takega primera in sem prvič imela priložnost spoznati skotopični sindrom. Sem se pa udeležila vašega predavanja, ker se moja sodelavka prvič spopada z učencem, ki ima ta sindrom, kot izvajalka DSP in ji bom nekaj informacij lahko predala naprej.
Petra
Zahvaljujem se Vam za odlično petkovo predavanje.Na predavanje sem se prijavila, ker se mi poraja veliko dvomov in vprašanj o skotopičnem sindromu. Edina tema, ki sem jo na Vašem predavanju pogrešala je prikaz postopka diagnosticiranja, vse ostalo ste zelo razumljivo in nazorno predstavili. Na predavanju sem se naučila veliko novega in prišla do spoznanja, da skotopični sindrom obstaja.Ste super predavateljica z veliko znanja o skotopičnem si ndromu. Prav tako pa bom z veseljem pridobljeno znanje delila z ostalimi strokovnimi delavci.
Sara
Meni se je predavanje zdelo zelo praktično, stvari zelo jasno obrazložene, podkrepljene s slikovnim prikazom in primeri, tako da smo si res lahko vse predstavljali. Izjemno zanimivo in informativno, užitek vas je bilo poslušat. Hvala! 😊
Sicer pa sem prvič izvedela, kaj je skotopični sindrom, ko sem preko projekta sodelovalno poučevanje delala na OŠ Jožeta Moškriča.
Neža
Najprej se Vam zahvaljujem za izredno zanimivo predavanje o skotopičnem sindromu. Čeprav sem za skotopični sindrom bežno slišala že prej, sem danes spoznala ogromno novih informacij, ki mi bodo pomagale pri delu in prepoznavanju skotopičnega sindroma v praksi. Vaše predavanje je bilo jasno in razumljivo. Všeč mi je bilo, da ste vključili zgodbe in primere iz prakse ter videoposnetke, ki so še bolj osvetlili to področje.
Nika
Predavanje mi je bilo všeč, dobila sem veliko novih informacij. Pred tem sindroma nisem poznala, slišala sem že zanj, nikoli pa se nisem vanj poglobila. Bilo je zanimivo in v kratkem času ste podali veliko informacij, ki ti dajo dober vpogled v sindrom. Zahvaljujem se vam za predavanje.
Monika
Vtisi udeležencev o predavanju o skotopičnem sindromu/sindromu Helen Irlen za ŠOLSKI CENTER RAVNE NA KOROŠKEM, GIMNAZIJA, Na gradu 4, 2390 RAVNE NA KOROŠKEM, 13. oktobra 2020
Čestitam za vaše predavanje in predstavitev skotopičnega sindroma.
Moram reči, da je bilo vaše izvajanje zelo zanimivo in poučno. Upam, da se kdaj vidimo in slišimo »v živo«, ko bodo koronski časi minili. Želim vam tudi veliko uspehov in veselja pri Vašem plemenitem delu. Pozdrav s Koroške. Drago
Zahvaljujem se za zanimivo predstavitev skotopičnega sindroma. Menim, da je bilo dovolj nazorno predstavljeno, v primernem obsegu, tudi izvedba preko zooma je povsem ustrezna za to temo. Marija
Moram se vam zahvaliti za zelo zanimivo predavanje, kateremu sem prisostvovala. Najbolj mi je bil všeč praktični pristop in veliko vizualnih in video ponazoritev. Mislim, da smo dobili zelo veliko koristnih informacij, ki nam bodo pomagale pri delu s takšnimi dijaki. Veliko podobnih predavanj še v prihodnje.
Helena Čas
Zahvaljujem se za nazorno predstavitev.
Sonja
Hvala za nazorno razlago, bilo je poučno in zanimivo.
Manuela
Predstavitev sindroma je bila zelo nazorna in zanimiva in je popravila “sliko”, ki sem si jo ustvarila po prvi informaciji o težavah, ki jih ima naša dijakinja. Zelo blizu mi je tudi Vaše razmišljanje in delovanje: ko znamo nekaj naredit, dajmo pomagat vsem, ki imajo to težavo :-). Predavanje me je resnično pritegnilo, ker sem prof. biologije in sem se pred leti (kot mlada raziskovalka na Inštitutu za patološko fiziologijo MF v LJ) v svojem magistrskem delu ukvarjala z delovanjem človeških možganov. Ker delam tudi v enem od domov CŠOD in vsak teden preživim v družbi novih 40 do 50 učencev/dijakov, se tedensko srečujem z najrazličnejšimi “odklonskimi” vedenji. Čeprav ne morem pomagati, mislim, da bom kakšno stvar lažje tolerirala oz. na primernejši način odreagirala. Sebe pa še nisem utegnila testirati s pomočjo vašega testa, bom pa ob prvi priliki, ker me precej “firbec matra”. Hvala za nazorno predavanje! Želim Vam veliko pozitivne energije pri vašem delu!
Metka
Hvala za poučno in dinamično predavanje.
Renata
Hvala za zanimivo in aktualno predavanje.
Vanja
Bilo je zanimivo in poučno, sem pa tudi jaz med tistimi, ki pogrešamo take dogodke v živo.
Andreja
Vaše predavanje mi je (bo) zelo pomagalo pri razumevanju in reševanju težav dijakov.
Leonida
Skotopični sindrom, o njemu nisem vedela nič in sedaj vem veliko, hvala za celovito prezentacijo in zelo dobro obrazložitev, ob vsem tem in ob izpolnjeni anketi nehote pomisliš, ali ni tudi v vsakem od nas nekaj tega skotopičnega sindroma …
Judita
Vaše predavanje mi je bilo zelo všeč. Preprosto, nazorno, zanimivo ste predstavili sindrom. Hvala za prijetno urico in pol!
Marjana
Vtisi udeleženk o predavanju o skotopičnem sindromu/sindromu Helen Irlen za CIRIUS Vipava, 5. oktobra 2020
Informacije, ki ste jih podali so bile zanimive, menim, da vsi premalo vemo o težavah, ki izhajajo iz “naslova” skotopični sindrom, zato so tovrstne informacije še kako dobrodošle.
Albina
Vaše predavanje se mi je zdelo zelo zanimivo in poučno. Sama sem izvedela veliko koristnih informacij. Najbolj pa so mi bili všeč konkretni primeri iz prakse ter videoposnetki, saj smo lahko začutili kaj v konkretnem predstavlja ta sindrom za posameznika. Super se mi zdi ozaveščati ljudi o tem sindromu, kajti res ni toliko poznan, predstavlja pa lahko kar veliko omejitev v posameznikovem življenju. Hvala za vašo pripravljenost in čas, ki ste ga nam namenili. Sandra
Hvala za dobro podano predavanje, prisluhnila pa bi rada tudi izkušnjam domačih uporabnikov omenjene metode.
Ines
Informacije, ki sem jih na tem predavanju pridobila so zame nove in mi bodo pri delu vsekakor prišle prav.
Jerica
Seminar mi je dal odgovore in vpogled v to, kaj je skotopični sindrom, na kaj moramo biti pozorni. Všeč so mi bili video posnetki in vaši opisani primeri iz prakse.
Ester
Predavanja na to temo sem se udeležila prvič in mi je dalo veliko uporabnih informacij za lažje razumevanje težav pri učencih. Hvala!
Aleksandra
Predavanje je bilo zanimivo in poučno. Izvedela sem nekaj zanimivih stvari, katere mi bodo prišle prav tudi pri mojem delu.
Lucija
Posredujem se nase čestitke in pohvale za zelo dobro predavanje iz izkušenj z zanimivimi zgodbami in vašo sproščenost in prisoten intuziazem, kljub zoom-u. Hvala.
Ekipa terapevtk
Sem mobilna učiteljica in imam učenca s skotopičnim sindromom. Zato mi je bilo predavanje toliko bolj zanimivo in poučno. Pohvalila bi praktičnost in hkrati povezavo s teorijo. Hvala tudi za vmesno komunikacijo. Urška
Pohvalila pa bi rada predvsem to, da smo dobili veliko praktičnih nasvetov, predavanje je bilo razumljivo in tudi podkrepljeno s praktičnimi primeri.
Ana
Spremljala sem Vaše predavanje. Poučno in koristno. Posebej mi je všeč to, da posredujete svoje izkušnje! Tatjana
Jaz bi vas pohvalila, ker je bilo predavanje zelo zanimivo. Nič suhoparnega. Dve urci sta minili kot blisk. Ana
Zahvaljujem se vam za zanimivo in poučno predstavitev tega sindroma. Tema je zelo zanimiva in mi je žal, ker je potekala preko zooma. Želim vam še naprej uspešno delo na vašem področju. Ivan
Hvala za nova spoznanja o področju o katerem nisem imela veliko znanj. Lepo in nazorno predstavljena tema. Veliko uspehov še naprej.
Aleksandra
Hvala za predstavitev. Sedaj si lažje predstavljam, kaj ta sindrom je in kako ga prepoznamo oziroma, da pri navedenih težavah pomislim tudi na skotopični sindrom. Lepo pozdravljeni in veliko delovnih uspehov vam želim.
Irena
Lahko povem, da sem z omenjeno izvedbo zelo zadovoljna, saj je bilo vse predstavljeno zelo podrobno. Hvala vam.
Maja
Ga. Nina, hvala za vaše predavanje, ki je bilo pregledno in razumljivo.
Monika
Hvala za zanimivo, predvsem pa uporabno predavanje. Delam z učencem, ki ima skotopični s., zato je bilo dobro obnoviti, predvsem pa nadgraditi znanje o tem sindromu. Prav nanj sem spomnila, ko ste omenila, da ti otroci pogostokrat berejo tako, da si list dvignejo pred oči – on je tipičen predstavnik tega 🙂 Čeprav ste omenila, da sprejemate tudi kritike, je ne morem izpostaviti, ker je bilo res v redu, konkretno, nazorno, predvsem pa razumljivo in kar najbolj cenim – direkt iz prakse. Vse dobro in uspešno delo še naprej.
Nina
Predavanje se mi je zdelo zelo uporabno, pridobila sem veliko novih informacij.
Ana
Vaše izobraževanje mi je bilo všeč, razumljivo in zaradi vaših izkušenj, ki ste jih navedla pri primerih še bolj zanimivo za nas poslušalce.
Vesna
Zahvaljujem se vam za izčrpno predstavitev, ki ste jo podkrepili s konkretnimi ponazorili. Le tako smo si lahko lažje predstavljali težave, s katerimi se soočajo osebe, ki imajo skotopični sindrom. Hvala. Želim vam še veliko uspehov. Mija
Izvedeno je bilo odlično, čeprav sem zagovornica predavanja “v živo”, ker je bolj osebno in pride do večje interakcije. Na trenutno stanje v državi se bo potrebno naučiti tudi na te oblike. Upam in želim si, da to predavanje sliši čim več učiteljic. Meta
Rada bi vam še povedala, da mi je bilo zanimivo dobiti vpogled v težave, ki jih imajo lahko učenci in lahko nanje nismo dovolj pozorni. Pogrešala pa sem posnetke naših slovenskih učencev. Adrijana
Bilo je zanimivo in poučno. Zelo všeč so mi bile zgodbe iz vaše prakse. Mislim, da mi bo znanje koristilo pri DSP in bom lahko tako bolje pomagala nekaterim učencem. Najlepša hvala.
Nataša
Izobraževanje je bilo zanimivo. Tema predstavljena na ravno – prav strokovni in praktični način. Zelo super so bili primeri iz prakse. Edini moteči element je bil termin izvedbe.
Ana
Hvala za posredovanje koristnih informacij.
Manca
Udeležila sem se Vašega izobraževanja, ki mi je dalo še dodatno misliti na različne težave, ki jih srečujemo pri branju. Sem namreč velika ljubiteljica branja (po starem) in to rada prenašam na mlajši rod (učence, vnuke). Hvala za vse informacije, da bom lahko še kaj raziskovala v tej smeri. Še opomba. Raje bi vas poslušala v živo! Morda pa kdaj drugič.
Ana
Vtisi udeleženk, OŠ Prule, 22. 09. 2020
Bilo je zanimivo in izvedela sem veliko novega. Bom pozorna pri učencih s slabšim branjem tudi na te znake. Nataša
Opravljam mobilno logopedsko dsp z enim učencev OŠ Prule. Ker ima deček kar nekaj težav (tudi z branjem), sva s svetovalno delavko že ob izteku lanskega šolskega leta menili, da bi bilo smiselno napotiti starše in dečka k vam na testiranje še glede skotopičnega sindroma. Tokrat mi je vaš seminar ponudil kar nekaj iztočnic za razmislek tudi glede nekaterih drugih “mojih” otrok na terenu … in da morda ne gre (le) za disleksijo. Vsekakor bom moje zadovoljstvo zaradi novega znanja in vpogleda v tovrstno problematiko, ki ni tako redka niti pri nas, z veseljem delila med kolegi in ostalimi , ki jih to zadeva. Že sedaj sem z zanimivo temo seznanila vodstvo ZGNL in še nekaj ustanov, s katerimi poklicno sodelujem. Upam, da se vam kmalu oglasijo in se priporočijo za vašo izvedbo spletnega izobraževanja. Hvala vam; izkušnja je bila več kot zanimiva in aktualna kot možnost prepoznave bistva težav, ki jih imajo nekatere osebe, in možnih oblik pomoči, ki bi jim močno olajšale življenje. Želim vam veliko uspeha in zadovoljstva pri vašem zelo zanimivem, živahnem izvajanju izobraževanj.
Dora
Predstavitev skotopičnega sindroma je bila nazorna. Pomembno se mi zdi, da ste vanj vključili izkušnje iz lastne prakse. Filme, ki ste jih pokazali na koncu, bi po mojem mnenju lahko izpustili. Zdeli so se mi malo preveč “ameriški”. To bi bil tudi moj namig za bodoče seminarje. Hvala za vaš trud. Janja
Še enkrat hvala za vse informacije, ki ste nam jih posredovali in za zanimivo predstavitev. Jana
Všeč mi je bilo, da ste teorijo podkrepili s primeri iz prakse. Za videe pa predlagam kakšne bolj sodobne. Manja
Všeč mi je bila celotna predstavitev in dinamika predstavljenih vsebin ter popestritev s primeri. Ti so nam dali jasen vpogled v to, kar si niti ne predstavljamo oz. ne dojamemo, da so lahko tako majhne ali celo nam nepomembne stvari – barvne folije oz. očala – takšen rešitelj v primeru tega sindroma, ki je nam še precejšnja neznanka. Med predstavitvijo sem imela pred seboj ves čas določene posameznike iz svojega razreda, ki bi lahko sodili v to skupino otrok s pokazatelji skotopičnega sindroma. Z učenci bomo v kratkem naredili vajo prižgane/ugasnjene luči 🙂 Maja
Vaša komunikacija je bila dinamična, v izobraževanju ste zajeli vse vsebine, ki so aktualne za pedagoške delavce, vključili pa ste tudi videoposnetke, ki so jasno pokazali, kako vpliva skotopični sindrom na posameznikovo funkcioniranje. Jana
Ker sem lansko leto delala raziskovalno nalogo VIDIM CILJ v sodelovanju z vašim centrom IRIS me je pritegnilo izobraževanje. Ko pa sem slišala, o čem bo govora pa toliko bolj. Nekaj informacij sem imela že od prej, ne pa dovolj. Ker pa imam tudi sama (zadnja 3 leta) težave z očmi- svetloba, glavoboli, mežikanje; sem se odločila, da vam prisluhnem v želji, da tu najdem odgovor, ki mi ga zdravniki ne morejo dati. Olga
Za komentar vam lahko povem, da sem sama mama deklice, ki ima skotopični sindrom. Naša Ana ima težjo obliko, testirali smo jo pozno, saj je že v 7. razredu. Nosi tudi očala in ima visoko dioptrijo, zato smo vedno mislili, da so njene težave z očmi povezane z dioptrijo. Tudi pri okulistu niso sami ugotovili, da bi bilo lahko kaj drugega. Ano smo testirali za sindrom v novembru 2019, v februarju je imela testiranje za očala. Potem se je zaradi korone in napačnih leč vse skupaj upočasnilo, tako da je očala dobila šele v juniju. Že po testiranju v novembru sem v šoli preizkusila predlog presojevalke, da naj bo v razredu prižganih manj luči in to še zdaj upoštevam. Ravno tako vem, da Ano najbolj moti črna pisava na belem, zato so moji ppt drugačnih barv. V šolah lahko veliko storimo za lažje življenje otrok s skotopičnim sindromom, čeprav veliko učiteljev ne ve in tudi težko razume, kakšne težave imajo ti otroci. Mislim, da je veliko lažje razumeti, če imaš sam takega otroka. Tanja
Zdelo se mi je uporabno, tako da se vam zahvaljujem, da ste z nami delili omenjeno vsebino. Anja
Vtisi udeleženk predavanja 8. septembra 2020, Vrtec Trbovlje
Vesela sem bila da smo se lahko brezhibno prijavili in da je vse steklo gladko. Tudi zame je bilo poslušanje preko zaslona popolnoma novo. Ni me motilo, da so prižgane kamere. Predstavitev je bila dobro pripravljena, saj so bili zajeti najpomembnejši elementi za prepoznavanje sindroma. Nekaj kar mi bo ostalo v spominu. Vesela sem bila priložnosti za postavljanje vprašanj in kasneje tudi pisnega gradiva. Vprašalnike sem skrbno shranila saj verjamem, da mi bodo prišli prav in bom tako lahko v pomoč. Pomembno je prepoznavanje in zavedanje, da je težava- ki pa ni brez rešitev. Hvala še enkrat za vaš čas in vse dobro vam želim, Neli
Predavanje je bil korektno izpeljano. Všeč mi je bilo, da je bila videna praksa, navedeni tipični znaki skotopičnega sindroma, povedano kako me, strokovne delavke, pomagamo takšnemu otroku (vrtec) oz.kaj lahko v vrtcu storimo, da jim je boljše.
Spela
Zahvaljujem se vam možnost in priložnost sodelovanja na Webinarju o Skotopičnem sindromu. Pravzaprav mi je nekaj informacij posredovala med počitnicami sodelavka, ki se z njim srečuje dnevno (ugotovili so ga pri njeni hčerki). Želela sem izvedeti nekaj več…in res se je zgodilo to izobraževanje. Kmalu. Hvala za vse informacije, znanje, ki ste ga podelili z nami in s katerim sem si razširila moje vedenje. Res, da mi je “nagajala” kamera in nisem bila “vidna”; slišane in videne pa so bile vse informacije z vaše strani. Te informacije so dobrodošle pri mojem neposrednem delu z otroki. Liljana
Predavanje je bilo zanimivo, izvedela sem zopet nekaj novega. Mi je dalo marsikaj v razmislek – npr. kako lahko že samo z dosledno uporabo luči veliko naredimo, z uporabo barvnih folij … Hvala Vam za pripravljeno gradivo in tudi vprašalnike, ki nam bodo olajšali pot do zaznane težave. Bernarda
Včerajšnje predavanje me je spodbudilo k razmišljanju in danes sem bila v skupini veliko bolj pozorna pri posameznikih, ki imajo težave. Sem pa zelo vesela, da sem imela možnosti sodelovanja in si pridobila nove informacije o skotopičnemu sindromu. Všeč mi je bilo, ker ste razlagala in praktično podkrepila. Čutiti je bilo, da imate veliko izkušenj in pravi odnos do tistih, ki imajo ta sindrom in potrebujejo vašo pomoč.
Breda
Glede na to, da smo takoj iz službe imeli se predavanje 1h.3o min je minilo zelo hitro in učinkovito. Prijazna predavateljica, harmoničen glas za poslušanje, veliko znanja in za kratek čas smo se naučili kako prepoznat opozorilne znake in sekundarni simptome in kako pomagati.
Priporočam se drugim vzgojiteljicam, ker se sigurno v vsaki skupini najde kakšen otrok.
Jovanka
Predavanje je bilo zanimivo in pridobila sem kar nekaj informacij. Tudi način posredovanj informacij mi je bil všeč. Barbara
Predavanje je bilo super, izvedela sem veliko novega. S skotopičnim sindromom se srečujem prvič, do sedaj sploh nisem vedela, da obstaja. Čeprav predavanje ni bilo v fizični obliki, se mi zdi ok, ker praktično sem izvedela vse, kar sem želela. Predavanja preko različnih aplikacij se mi zdijo super, saj veliko privarčujemo na času (pot). Petra
Seminar je bil izvrsten, škoda le da je zatajila tehnika. Moram priznati, da mi je dalo veliko v razmislek predvsem to, kako malo je v bistvu pomembno, da se nekomu izboljša življenje. Hvala vsem, ki pomagate in omogočate boljše življenje ljudem s takšnimi težavami. Maja
Seminar se mi je zdel zelo lepo izpeljan glede na žalostne razmere (preko računalnika). Na žalost nam je tehnika ponagajala, vendar sem vseeno dobila veliko koristnih informacij in napotkov. Zelo mi je bilo tudi všeč, da je bilo veliko slikovnega gradiva in sem si tako lažje predstavljala težave. Klara
Kljub temu, da sem študirala specialno in rehabilitacijsko pedagogiko, nisem o skotopičnem sindromu pridobila nobene informacije, zato mi je bilo izobraževanje zelo zanimivo. Skozi celoten potek sem le-tega primerjala z disleksijo in ugotovila minimalne razlike, zaradi česar, verjamem, da večkrat pride do neustreznega diagnosticiranja, če strokovnjaki nimajo dovolj poglobljenega znanja. Prav tako mi je bilo všeč, da je bilo predavanje preko spleta, saj mi je omogočilo sproščeno spremljanje od doma. Za izobraževanje se vam zahvaljujem in vam želim vse dobro! Anja
Sama sem o tem sindromu že prej poiskala informacije, ker sumim svojega sina in ga bom tudi testirala. Žal mi je, da zadeve nisem poznala že prej, saj je star že 14 let in ima velike težave v šoli, posledično ima odločbo. Predavanje mi je bilo zanimivo, saj je bilo vse nazorno predstavljeno in podkrepljeno s praktičnimi primeri. Pomembno za nas, da take otroke dovolj zgodaj opazimo in jim kar se da pomagamo. Škoda le, da pri posnetkih ni bilo zvoka. Mogoče bi bilo fino kakšno takšno predavanje za starše, obiski strokovnjakov po vrtcih, šolah… Pač ozaveščanje. Ker, kot sem omenila, sem jaz za ta sindrom izvedela prepozno. Hvala za vse informacije. Vzgojiteljica
Hvala za zanimivo podano temo. Že pred časom sem izpolnila vprašalnik za samotestiranje (na katerega me je opozorila sodelavka), na katerem sem skoraj povsod odgovorila z DA. To je bilo ravno potem v času karantene. Predvsem me mučijo hude migrene z avro in občutljivost na svetlobo, branje daljših številk, branje po stolpcih (si pomagam z ravnilom ali štetjem navzdol) … Zelo rada bi se naročila na testiranje, prav tako pa bi naročila še sina, 9 let, ki ima ugotovljen ADHD ter motnje branja in pisanja, nezmožnost slediti oz. prepisovati s table (zrcalno) … Hvala. Vzgojiteljica
Komentar po predavanju za Posvetovalnico za učence in starše Novo mesto, 26. maja 2020, preko aplikacije ZOOM
Na predavanju o skotopičnem sindromu/sindromu Helen Irlen sem izvedela veliko konkretnih dejstev o sindromu, ki mi bodo pomagale pri delu z učenci. Zanimivo mi je bilo kako ljudje, ki imajo težave, vidijo sliko, besedilo … Predavanje je bilo zelo uporabno. Predavateljica je jasno in konkretno ter na prijeten način podala veliko informacij.
Alenka
Spoštovana ga. Nina, topel jutranji pozdrav iz Posvetovalnice Novo Mesto!
Še enkrat se vam bi rada iskreno zahvalila za včerajšnje izobraževanje na daljavo.
Zelo nazorno, strokovno in konkretno ste nam predstavila skotopični sindrom. Tudi udeleženke video izobraževanja so bile zelo zadovoljne. Takoj včeraj sem dobila nekaj spodbudnih povratnih informacij od njih.
Ostanite tako dobra predavateljica in s tako velikim entuziazmom predajajte svoje znanje in izkušnje še naprej. Ste pravi pedagog, z znanjem, srcem, voljo in predanostjo svojemu poklicu. Upam, da se bodo naše poti še kdaj poiskale in prepletle.
Zaenkrat pa le velika hvala in srečno prihodnost vam želim,
Mateja
Izvedela sem veliko novih stvari in sedaj mi je vse bolj jasno. Dobila sem tudi potrdilo, da barvna folija ne deluje pri dislektikih. Namreč moj sin je zelo hud dislektik in ga je ta folija pri branju zelo motila.
Aleša
Na predavanju sem izvedela veliko zanimivih stvari, ki mi bodo koristile pri mojem praktičnem delu.
Vladimira
Izvedela sem vse značilnosti omenjenega sindroma, kako ga prepoznati, načine pomoči, načine prilagojenega dela v razredu z učenci, ki imajo omenjeni sindrom. Zanimivo mi je bilo na konkretnih primerih videti, kakšno “sliko” popačenih besedil imajo pred očmi osebe z omenjenim sindromom. Presenetilo me je spoznanje, da je uporaba barvnih listov, ki so običajno značilni oz. predpisani za dislektike, v resnici vezani na omenjeni sindrom in ne na disleksijo.
Mojca
Informacije, ki sem jih dobila, mi bodo v pomoč za nadaljnje delo s tem orodjem. Predavateljici izrekam pohvalo za dobro predstavitev.
Mojca
Izvedela sem, kako osebe s sindromom doživljajo svet in kakšne prilagoditve jim omogočiti, da v vsakdanjem življenju funkcionirajo tako kot vsi njihovi vrstniki. Zanimivo mi je bilo, ko nam je predavateljica pokazala različne videoposnetke oseb, ki imajo skotopični sindrom. Le tako sem si osebo in njegovo doživljanje lažje predstavljala. Vsi ljudje mislijo, da je skotopični sindrom neke vrste disleksija, vendar nam je predavateljica zelo dobro razložila, da temu ni tako. Pri skotopičnem sindromu gre za motnjo vidnega zaznavanja, kjer se kaže težava v delovanju možganov. Presenetilo me je, ko nam je predavateljica povedala, da barvni delovni zvezki niso narejeni za dislektike, temveč za prilagoditve osebam s skotopičnem sindromom. Zapomniti si moramo, da sta to dve različni vrsti motenj.
Monika
Predavateljica je nazorno predstavila kaj je sindrom, kako se lahko demonstrira pri posamezniku ter kakšne prilagoditve lahko šole uporabljamo pri učencih, ki to motnjo imajo. Zelo poučni so se mi zdeli primeri kako osebe lahko vidijo neko besedilo in kakšne težave imajo zato pri branju. Glede na to, da imamo trenutno dva učenca s tem sindromom, mi je bilo predavanje kot svetovalni delavki koristno. Pridobljeno znanje bom lahko uporabila v procesih svetovanja pri delu s tema učencema in bila tudi pozorna, če je ta sindrom težava tudi morda pri ostalih učencih šole.
Mateja
Izvedela sem veliko uporabnega. Zanimivo mi je bilo, da lahko barvna očala tako zelo pomagajo. Presenetilo me je, da skotopični sindrom povzroča tako veliko neprijetnih simptomov.
Ivanka
Izvedela sem veliko o tem, kako lahko ljudje vidijo na različne načine ter kako jim lahko pomagamo.
Sanja
Skotopični sindrom nam je ga. Nina približala na zanimiv strokoven in nazoren način. Z veseljem sem ji prisluhnila.
Mateja
Predavanju na daljavo sem z zanimanjem prisluhnila. Izvedela sem, da žal še vedno vsa zadeva ni dovolj znanstveno podprta, da bi vse to priznala tudi zdravstvena zavarovalnica in bi staršem omogočila vsaj delno povrnitev stroškov nakupa očal. Zavedati se moramo, da so starši teh otrok v hudi stiski, otroku bi radi pomagali, a ker so med njimi tudi taki otroci z dioptrijo in se le-ta v najstništvu še zelo spreminja, se za nakup takih posebnih očal nazadnje ne odločijo. Nujno je potrebno pri vsem tem narediti korak naprej v dobrobit otroku.
Mojca
Izvedela sem nove stvari, ki mi bodo pomagale razumeti nekatere moje probleme in reakcije otrok s katerimi sem v stiku in opisujejo omenjene težave. Zanimivo mi je, da nikoli prej nisem slišala nič o tej temi, zato sem vesela, da imam sedaj nekaj informacij več in lahko svetujem staršem otrok, kateri opisujejo omenjene težave. Presenetila pa me je malo visoka cena, ki si jo marsikdo v tem času težko privošči za očala. Še posebej starši otrok s katerimi delam prostovoljno.
Pia
Izvedela sem nešteto novih informacij o sindromu, najbolj informativna pa se mi je zdela primerjava skotopičnega sindroma in disleksije, saj se s slednjo kot specialna pedagoginja večkrat srečujem in mi bo to razlikovanje v pomoč pri napotitvah otrok na diagnosticiranje.
Hvala še enkrat za izobraževanje.
Petra
Za skotopični sindrom sem slišala prvič in sem bila presenečena, da je tako razširjen in da marsikdo tudi verjetno ne ve, da ga ima …Presenetilo me je, da je sindrom v tesni povezavi z drugimi težavami (npr. hiperaktivnost) in se bom trudila, znanje, ki sem ga dobila o prepoznavanju sindroma, uporabiti pri svojem seznanjanju ostalih, ki bi imeli morebitne znake sindroma in jih ustrezno napotit naprej.
Hvala za zelo koristno in uporabno izobraževanje.
Janja
Komentarji na predavanje PEF KP, študentje inkluzivne pedagogike, 31. 1. 2020
»Zanimivo, energično predavanje, polno novih informacij. O tej temi prej nisem vedela praktično nič.«
»Zelo zanimivo predavanje. Izvedela sem veliko novega. Ne vem, če nisem ugotovila, da sama ne rabim očal z dioptrijo, mordam ima težave drugačne narave …«
»Predavanje je bilo super. Izvedela sem zares veliko novega. Skotopičnega sindroma do zdaj nisem poznala, zadnjič sem na predavanih za sindrom sploh prvič slišala. Sedaj bom še malo sama poiskala.«
»Za skotopični sindrom oz. sindrom Helen Irlen sem prvič slišala. Izobraževanje je bilo zelo jasno in razumljivo, simpatično predstavljeno z izbranimi slikami in bistvenimi podatki na projekciji. Sem vesela, da sem se lahko s to tematiko poglobljeno soočila. Hvala.«
»Super predavanje. Koristne informacije. Poznam sindrom. Imajo sindrom otroci v šoli in moja hčerka.«
»Odprlo mi je oči. Hvala! Definitivno bom raziskovala naprej.«
»Predavanje je bilo zelo zanimivo in izvedela sem veliko novega. Skotopični sindrom je zame nekaj novega in občutek sem dobila, da če oseba trpi za tem sindromom, si lahko s korekcijo načeloma lahko zelo olajša in pridobi bolj kvalitetno življenje.«
»Vaše predavanje se mi je zdelo zelo zanimivo. Izvedela sem veliko novega. Še eno potrdilo, česa vse so zmožno naši možgani in česa vse še ne vemo😊«
»Super predavanje. Zelo poučno in uporabno. Veliko novega znanja. Najbolj mi bo ostalo v spominu, da gre pri skotopičnem sindromu za težavo v možganih. Podprto z dokazi. Žal mi je, da sindrom ni bolj znan in prepoznan. Preveč zaprta družba smo za novosti.«
»Predavanje je bilo zanimivo. Preveč »ameriška« predstavitev zame. Ne vem kaj naj si mislim o sindromu, sliši se tako enostavno, želim si, da bi bilo res, bom bolj pozorna in bom pobrskala za literaturo.«
»Predavanje je bilo dobro pripravljeno. Predavateljica nam je lepo prikazala in meni osebno odprla pot spoznanja, da obstaja veliko različnih težav, bolezni in da obstajajo ljudje, ki so pripravljeni pomagati in pomagajo. Dobila sem informacije, ki jih bom v prihodnosti zagotovo uporabila oz. bom pozorna pri otrocih, ki bi morda potrebovali pomoč.«
»Poučno, informativno predavanje, uporabno pri delu v vrtcu in šoli, tudi zasebno. Zanimiva vsebina, pohvaljeni posnetki in stvari za lažjo predstavo o tem, kaj sindrom sploh je. Predlagam uporabo knjižnega jezika za predavanje.«
»Zanimivo predavanje. Tema je zelo pritegnila. Predavateljica nazorno, zanimivo in korektno predava vsebino. Mogoče malo predolgo … Hvala.«
»Predavanje mi je bilo zelo zanimivo, ker mi je tema čista neznanka. Razumljivo, informativno, polno. Sindrom Irlen vidim v luči kot nekaj precej vsakdanjega, a za zdaj še precej »zamegljena« težava.«
»Dobro predavanje. Prvič sem slišala o sindromu Irlen.«
»Nina je odprta, glasna in odkrita. Brez ovinkarjenja. Direktno. Osveščanje množice. Pomoč. Super. Ponudi razumevanje, da se ne tava v temi, kjer to ni potrebno. Hvala, da je Nina😊«
»Predavanje je bilo super zanimivo, razgibano, lepo predstavljeno – vidi se, da ste učiteljica😊. Skotopični sindrom vidim kot velik, a tako lahko rešljiv problem. Ne morem verjeti, da se o tem več ne govori, sploh glede na to, da so testiranja in posledično rešitve tako dosegljive.«
»Sama sem testiran dislektik. S skotopičnim sindromom sem se spoznala na praksi v šoli, kjer sem v živo doživela »čudež« – videla sem pozitivne učinke barvne folije. Rada bi šla na izobraževanje in postala pomoč otrokom s skotopičnim sindromom. Tudi sama moram na testiranje in upam, da bom tudi jaz našla rešitev za svoje težave.«
»Zelo zanimivo predavanje, čeprav sem precej o skotopičnem sindromu že slišala. Izpolnila sem tudi vprašalnik na spletni strani centra IRIS in se v prihodnje zelo verjetno prijavim na testiranje. Naslednji projekt je prepričati očeta, ki je tudi precej verjeten kandidat. V prihodnosti je v planu tudi izobraževanje za presojevalko😊«
»Predavanje bi lahko poslušala še ure in ure. Zanimivo predavanje in super predavateljica. Skotopični sindrom – prvič sem se srečala z njim in 100 % menim, da ni placebo. Zelo me zanima, rada bi se naučila več, po možnosti magisterij na to temo. Hvala za vse informacije.«
»Odlično predavanje, ki celovito predstavi sindrom Irlen. Ganljivo, kako lahko »malenkost« spremeni življenje posameznika.«
»Predavanje mi je bilo novo in zanimivo, na skotopični sindrom pa gledam kot na nekaj kar je še v razvoju.«
»Enkratno, zelo strokovno, zanimivo, poučno😊«
»Predavanje je bilo zanimivo in za zapomnit – asociacije definitivno pomagajo. Skotopični sindrom pa je zeloooo zanimiva zadeva, veliko je skupnih točk z avtizmom in se mi poraja vprašanje, če bi se dalo narediti »očala« za vsa ostala čutila … Bi lahko omilili avtizem? … Zanimivo, ne? Veliko še ne vemo. Hvala.«
»Super predstavljeno. Jasno poudarjeno kako in kaj. Super, da obstaja pomoč! Povemo naprej! Srečno in kar tako naprej!«
»Predavanje se mi je zdelo zelo zanimivo, poučno in zabavno. Dobila sem veliko novih informacij. Lepo je videti, da so na svetu tudi taki ljudje kot sva vidve z go. Aksinjo. Hvala za vse!«
»Iskrena hvala za to predavanje; odkrila ste mi novo strategijo pomoči in podpore družini deklice, ki obiskuje mojo skupino v vrtcu, a po vseh možnih preiskavah vseh možnih strokovnjakov – še vedno nič ne deluje. Po vašem predavanju imam novo moč in znanje za pomoč. Iskrena hvala!«
»O povedani temi skotopični sindrom, sem danes slišala prvič, ker ne prihajam s takšnim predznanjem. Predavanje se mi je zdelo zelo dobro, konkretno, z veliko prikazanih težav in primerov. Dobro vedeti več, da bom na simptome lahko pozorna. In da lahko komu svetujem in jih usmerim na pravi naslov. «
Komentarji udeleženk predavanja na OŠ Stična v Ivančni Gorici, 10. decembra 2019
»Prvič sem slišala za skotopični sindrom. Zdaj bom skušala prepoznavati to med učenci. Hvala.«
»Zelo dobro predavanje. Hvala.«
»Hvala. Čudovito predavanje.«
»Predavanje je bilo zanimivo, veliko smo izvedeli o sindromu. Vsebino je predavateljica podala na zanimiv in prijeten način.«
»Poučno, zanimivo, uporabno.«
»Predavanje mi je bilo všeč.«
»Zanimivo in poučno. Hvala.«
»Zanimivo predavanje. Izvedela sem kar nekaj novega.«
»Uporabno in konkretno predstavljena tema.«
»Zanimivo predavanje.«
»Predavanje se mi je zdelo koristno. Hvala.«
»Poučno predavanje. Še vedno o tem ve premalo ljudi. Pohvala!«
»Predavanje je bilo zaradi teme zanimivo. Predstavljeno je bilo nazorno. Pri delu pa uporabno, posebno pri učenju branja.«
»Zanimiva predstavitev vsebine. Kratko in jedrnato. Kaj je, kako pomagati …«
»Predavanje je podalo koristne informacije.«
»Zelo koristno predavanje. Veliko novih informacij in s tem lažje razumevanje otrok.«
»Odlično – zelo jasno in razumljivo.«
»Dobro, izčrpno, nekaj novega.«
»Odlično predavanje, zelo nazorno, razloženo enostavno, strokovno!«
»Odlično predavanje, ker je bilo na praktičnih primerih. Dobila sem bistvene informacije.«
»Super predavanje s konkretnimi primeri. Hvala.«
»Predavanje izpeljano na zelo zanimiv način, dobili smo vse potrebne informacije, ki jih lahko uporabimo v razredu.«
»Nekaj povsem novega in poučno.«
»Hvala. Dobro, nazorno predavanje. Veliko razmišljanja sledi, tudi zaradi mojega nejasnega vida, očala pa imam vedno ustrezna.«
»Hvala za zelo jasno razlago skotopičnega sindroma. Če bom kdaj naletela na koga z omenjenimi simptomi, mu bom lahko vsaj lažje svetovala in napotila naprej. Hvala.«
»Predstavljeno na zanimiv, razumljiv in tudi zabaven način. Hvala!«
»Predavanje mi je bilo všeč, ker je konkretno predstavilo problem in rešitev – na kratek in preprost način. Hvala.«
»Predavanje je bilo zanimivo. Prvič sem se seznanila s to vsebino.«
»Poučne informacije; dobro je vedeti in biti izobražen o tem kot učitelj. HVALA.«
»Izvedela sem kaj sploh skotopični sindrom je in kako otrokom pomagati.«
»Zelo dobro, izčrpno predavanje. Predavateljica je zelo nazorno, preprosto in učinkovito predavala. Vse pohvale. Kratko in jedrnato.«
»Izčrpno in zanimivo.«
Izjave udeležencev predavanja o sindromu Irlen na PEF, klub Alumnov pedagoške fakultete, 7. 11. 2019
»Predavanje 1A. Veš uno, ko si že na mnogim predavanjih pa doživiš predavanje kot bi dal gor Irlen očala. Strokovno in zabavo. Top!«
»Odličen seminar, ki mi je odprl oči in sem med njim dobila pred oči ogromno »svojih« otrok, ki so se soočali s težavami, ki jih zdravniki niso znali pojasniti, menim pa, da bi znali imeti, sindrom Irlen.«
»Konkretne informacije in usmeritve, podane v »kratkem« času. Hvala, da ste omogočili predavanje tudi zunanjim.«
»Veliko novih informacij, zelo zanimivo, impresivno, poučno, koristno za otroke. Nove informacije, ki lahko pomagajo veliko otrokom.«
»Praktično, strokovno podkrepljeno, nekaj novega, koristnega, potrebno preizkusiti.«
»Ga. Nina, hvala za današnje predavanje, ki je bilo zelo poučno in hkrati šokantno. Z eno povedjo – odprlo mi je oči. Res sem med predavanjem velikokrat pomislila na vse »težavne« učence, ki jim mogoče lahko pomagamo. Hvala še enkrat.«
»Ga. Nina, vaše predavanje mi je bilo zelo všeč, zelo jasno in zanimivo. Odprli ste mi oči za marsikatero stvar, s katero se srečujem v šoli in tudi v vsakdanjem življenju, z ljudmi, ki me obkrožajo. Res super informacije za vnaprej. Hvala.«
»Zelo zanimivo, sicer zame malo hitro vse skupaj, ker o temi nisem imela nekaj dosti informacij. Bi še rade volje šla na širše izobraževanje, a, žal, naša šola ne zna plačati več kot en seminar, ki se ga izvede na šoli. Ostalo si moramo plačati sami.«
»Uporabno, konkretno, super!«
»Zelo poučno, zanimivo in izčrpno predavanje. Sama prej o sindromu Irlen nisem vedela veliko, razen osnovnih informacij. Podane informacije so bile praktične, veliko primerov iz prakse, ki so meni osebno močno približali razumevanje težave. Brez dvoma se bom pobliže pozanimala o možnosti izobraževanja za presojevalca. Vse pohvale za trud in dodatno delo, s katerim pomagate in prispevate v dobrobit otrok in odraslih.«
»Zelo mi je bilo všeč, predvsem, da je bilo predstavljeno nam zelo praktično, predvsem kako sindrom prepoznati pri učencih.«
»Dobro obrazloženo. Odlično predavanje.«
»Super ste! Bravo! Aplavz!«
»Predavaje je bilo zelo zanimivo, izvedela mnogo novega in šokantno (v pozitivnem smislu). Želela bi si več takih izobraževanj, tudi za učiteljske zbore. Definitivno bom priporočila sodelavkam.«
»Predavanje je bilo poučno, zabavno. Super energija. Lahko bi poslušala še cel dan.«
Komentarji udeleženk predavanja na OŠ Jela Janežiča v Škofji Loki, 26. novembra 2019
»Predavanje je bilo odlično. Hvala za informacije. Dobila sem nekaj idej, ki jih bom lahko takoj uporabila.«
»Zanimivo. Zdaj si veliko bolj predstavljam in kaj so vse simptomi. Predavanje je bilo razgibano in prijetno za poslušanje.«
»Jasno, razumljivo predstavljeno s pretresljivimi, konkretnimi primeri.«
»Super predavanje! Bistvo, zanimivo, oči odpirajoče😊 Same uporabne informacije, podkrepljeno z izkušnjami. Priporočam.«
»Zelo zanimivo predavanje.«
»Hvala za prve informacije o sindromu Irlen.«
»Zelo informativno predavanje. Slišala sem že za več otrok, pri katerih so povedali, da imajo sindrom Irlen, a nikoli nisem točno vedela v čem je »fora«. Zdaj razumem. Hvala.«
»Zelo konkretno, polno praktičnih primerov, predavanje, ki ga človek lahko z lahkoto posluša cel čas. Pohvalno!«
»Prišla sem z informacijami učiteljev, kjer sem prej delala: »To je kar nekaj.« Sedaj imam več informacij, ki so mi stvari razjasnile. Ob poslušanju sem pomislila na marsikaterega učenca, ki sem ga že imela na DSP ali pa ga še imam. Sedaj bom bolj pozorna na to. Hvala!«
»Super! Hvala, bom bolj pozorna. 😊 Serviser Gorenja mi je predstavil pralni stroj😊 Hura, bom dobila čas! 😊«
»Hvala za posredovano znanje. Veliko uspeha tudi naprej!«
»Super predavanje. Jasno, kratko, bistvene informacije.«
»Zelo dobro predavanje, jasno, konkretno in iz prakse! Tudi zelo koristno in uporabno za vzgojno in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami.«
»Lepo predstavljen sindrom.«
»Predavanje podkrepljeno z nevrološkimi dognanji in slikami možganov, ob tem pa dovolj razumljivo s plastičnimi primeri. Želela bi si videti še več folij in očal.«
»Kar tako naprej! Čuti se oseben odnos do podane snovi. Zagnanost. So dane osnovne informacije. Hvala!«
»Predavanje je bilo zanimivo. Sprašujem pa se ali je preobremenjenost res v možganih ali posledica našega načina življenja (svetloba ekranov, veliko dražljajev). Dobrodošel nasvet je bil nasvet o uporabi eko listov.«
»Predavanje iz prakse. Uporabne informacije.«
»Predavanje mi je bilo všeč, praktično. Sem obnovila znanje – sem bila že na predavanjih od gospe Polone Kelava.«
»Kljub poznavanju področja, sem pridobila tudi nova znanja, ki jih bom lahko s pridom uporabila pri svojem delu.«
Komentar udeležencev predavanja na Centru za strokovno pomoč in podporo otrokom in mladostnikom s posebnimi potrebami in njihovim družinam, Novo mesto in Črnomelj, 12. november 2019
»Zanimivo, preprosto razumljivo, a dovolj strokovno. Osnovne informacije vse, mogoče bi lahko dodali še kako izgleda testiranje.«
»Predavanje je bilo zanimivo, razumljivo, odlično predstavljeno! Hvala!«
»Nove informacije, zanimive, obetajoče. Vredno preizkusiti. Simptomi prepoznavanja že videni v razredu.«
»Zelo kvalitetno predavanje z veliko konkretnimi primeri in predlogi za delo. Najlepša hvala!«
»Predavanje je bilo zanimivo. Všeč mi je bila preprosta, enostavna razlaga. Jasno predstavo imam o tem sindromu. Vse informacije, ki sem jih dobila mi bodo zelo v pomoč pri delu v razredu.«
»Konkretne informacije podkrepljene s primeri iz prakse in videoposnetki.«
»Predavanje se mi je zdelo zelo uporabno, saj menim, da o tem sindromu ni še veliko znanega. Prav pa je, da smo učitelji s tem seznanjeni, da znamo pomagati.«
»Dovolj nazorno, preprosto razloženo, uporabno znanje v praksi, da postaneš v šoli bolj pozoren na posamezne simptome, ki bi lahko pomenili ta sindrom.«
»Zelo dobro predavanje. Hvala.«
»Zelo koristne informacije, izvedela sem informacije, ki mi dobo pomagale pri šolskem delu, opazovanju učencev. Zelo dobro predstavljeno, lahko razumljivo, poljudno, preverjene informacije.«
»Super predstavitev. Vesela sem, da sem se udeležila predavanja, ker sem veliko izvedela.«
»Odlično! To bi morali slišati VSI učitelji … starši.«
»Hvala za zelo prijetno, razumljivo, nazorno podano predavanje!«
»Poučno in bom prenesla v prakso …«
»Veliko novih, uporabnih informacij.«
»Zelo dobro predavanje. Razumljivo, ilustrativno, podkrepljeno s primeri. Vse pohvale! Upam, da vam uspe prepričati stroko! So pa taka predavanja izjemnega pomena za ustrezno pomoč učencem!«
»Super predstavitev, predavanje, kratko, jedrnato, poučno, uporabno! Hvala.«
»Predavanje je bilo zelo nazorno, jedrnato in uporabno.«
»Odlično! Lepo in jasno predavanje.«
»Lepo, nazorno predavanje, sproščeno, zanimivo.«
»Zanimivo, nekaj novega, vzamem v razmislek in opazovanje.«
»Krasno. Veliko konkretnih primerov (mogoče v bodoče še več).«
»Uporabne informacije. Dobra povezava z izkušnjami. Razumljiva razlaga (brez težko razumljivih besed in tujk).«
»Super, zelo dinamično, jasno, energično.«
»Zanimive informacije. Meni je bilo vse novo.«
»Potrjene nekatere ugotovitve, ki jih opažam pri učencih.«
»Dobra energija, super predstavitev, zelo nazorno. Hvala!«
»Super, zanimivo, dinamično!«
»😊 Super! Zanimivi primeri, praktično, izčrpno, razumljivo.«
»Super predavanje, sploh, ker je bilo podkrepljeno s konkretnimi primeri.«
»Predavanje mi je bilo všeč, ker sem še enkrat obnovila opozorilne znake, na katere bom pri pouku bolj pozorna.«
Komentar udeležencev predavanja na aktivu svetovalnih delavcev, november 2019
»Dobila sem zanimive nove informacije za svoje delo in privat.«
»Veliko novega – nisem prej vedela dosti o tem – zanimivi primeri iz prakse. Hvala😊«
»Hvala za zelo praktično in izkušenjsko podajanje informacij in znanj na temo sindroma Irlen. Pozitivno naprej!«
»Na predavanju sem izvedela nove stvari, poučno predavanje. Menim, da bo potrebno še kar nekaj časa, da bo sindrom širše prepoznan okolju in sprejet v šoli (predvsem v smislu uporabe pripomočkov in omogočanja prilagoditev).«
»Predavanje je bilo zelo zanimivo, predavateljica je imela dober nastop in je znala pritegniti pozornost ter držati mojo koncentracijo. Vsebina pa se je na trenutke slišala kot znanstvena fantastika.«
»Zelo zanimivo vse skupaj. Podajanje jasno, nazorno … Hvala!«
»Zanimivo, poučno, nekaj novega. Posredovanje informacij zelo, zelo zanimivo. Ves čas ste me držali 100% skoncentrirano!«
»Zanimivo, nazorno, veliko novega sem izvedela. Dobra predavateljica, lahko poslušati, ni dolgočasno … Bravo!«
»Predavanje je bilo zanimivo, veliko novih spoznanj in praktične uporabnosti. Super je bilo podkrepljeno s primeri. Hvala!«
»Predavanje o sindromu Irlen me je na dober način presenetilo, si moram razširiti obzorja na tem področju. Zelo zanimivo.«
»Predavanje je bilo po moji oceni zelo dobro, razširilo mi je obzorja, bilo je jasno, razumljivo in uporabno.«
»Zanimivo. Na preprost način razloženo. Super prikaz s filmi. Veliko primerov iz prakse.«
»Zanimivo, uporabne informacije. Slabo sem videla eno drsnico – na rumeni podlagi.«
»Zelo dobra informacija za svetovalno službo.«
»Zelo dobro predavanje. Opaziti je, da ste doma tako v teoriji kot v praksi, ste zanimiva govornica, tudi predstavitev na drsnicah zelo zanimiva. Same pohvale, užitek vas je poslušati. Vsebina pa – razmišljam, da bi se vključila v izobraževanje. Mislim, da to pove dovolj. Hvala!«
»Metoda bistveno pomaga osebi, da bolje funkcionira v življenju. Seznanila sem se z novo metodo. Dobra predstavitev. Čuti se sigurnost v to kar predstavljate, verjamete v svoje delo in to prepriča. Ne more pa to rešiti vseh problemov. Mogoče se starši zatečejo v to rešitev, da prekrijejo večje omejitve svojih otrok.«
»Prvič slišala za omenjen sindrom. Zanimivo, nekaj novega. Predavanje tudi sicer zanimivo, sveže … Super!«
»Duhovito, praktično predavanje z novimi strokovnimi informacijami, ki bodo dobrodošle pri mojem delu.«
»Preprosto razloženo s praktičnimi prikazi, primeri.«
»Super predavanje. Želela bi si, da bi čim več otrok (in odraslih) imelo možnost diagnosticiranja sindroma. Zelo razumljivo, doživeto, jasno predavanje.«
»Predavanje se mi je zdelo nekoliko »pretirano«. Težko verjamem, da ena očala rešijo toliko težav (nemir, jutranja utrujenost).«
»Čestitam, dobro pritegnete poslušalca! Vsebino sem že nekajkrat poslušala – ena bolj dinamičnih!«
»Zanimivo, nove informacije podane zelo razumljivo, konkretno, zabavno!«
»Predavanje OK, vsebina novost. Je možno vse to? Koliko ena folija spremeni pogled na svet?«
»Predavanje se mi zdi izčrpno, dobro zastavljeno, podkrepljeno z videom.«
Odzivi po predavanju na OŠ Litija, oktober 2019
“Na naši šoli ste izvedli predavanje o skotopičnem sindromu. Predstavitev je bila zelo življenjska in menim, da nam je vsem pomagala do uvida težav, ki jih imajo nekateri učenci. Sama sem tudi razredničarka deklici, ki se skupaj s starši trudi, da dosega dobre učne rezultate. Zagotovo pa ji ni lahko in ima tudi večino težav, ki ste jih omenili.”
Učiteljica OŠ iz Litije, oktober 2019
Odzivi po predavanju na OŠ Riharda Jakopiča, januar 2019
“Bilo je super! Zanimivo, pestro, potrditev (mojega) vedenja o tem sindromu; ideje za delo. Predavateljica je znala držati motivacijo že utrujenih učiteljev.” Učiteljica na OŠ Riharda Jakopiča
“Predavanje je bilo zanimivo. Verjetno ravno prav dolgo, ker smo vedno v stiski s časom, čeprav bi bilo meni prav tudi, če bi bilo še malenkost daljše (za te praktične primere in vprašanja, ker drugače, po preteku časa, vsi hitijo k novim nalogam). Izvedeli smo vse bistveno na zanimiv in kratkočasen način.” Učiteljica na OŠ Riharda Jakopiča
Učiteljica na OŠ Riharda Jakopiča
“Bilo mi je zelo všeč, zelo nazorno ste predstavili sam sindrom, kot tudi odkrivanje in ukrepe, da človek z njim funkcionira lažje, »normalneje«. Ker je bil čas za predavanje precej skopo odmerjen, sem imela občutek, da smo se določenih stvari zgolj dotaknili, če se je želelo predstaviti vse. Osebno ne bi imela prav nič proti, če bi vas ponovno poslušala z isto temo, samo, da ne bi bilo potrebno tako hiteti. Med samim predavanjem sem imela v mislih mali vihar, ko so se mi prikazovale osebe, ki jih poznam – ne le moji učenci – o katerih sem razmišljala, da imajo morda tudi oni podobne težave. Seveda pa je to vplivalo na mojo slabšo zbranost med samim predavanjem. Upam, da vas bom imela možnost še kdaj poslušati. Hvala vam.” Učiteljica na OŠ Riharda Jakopiča
»Moji vtisi ob včerajšnjem predavanju: dolžina je bila zelo primerna, všeč mi je bilo, da je bilo dovolj praktičnih primerov, da ste nam pokazali folije, povedali, kje najdemo več informacij … Bila sem zelo zadovoljna.« Učiteljica na OŠ Riharda Jakopiča
Izjave udeležencev Seminarja za uporabo prilagojenih gradiv v šolskih knjižnicah, ki so , 25. januarja 2018, v Centru IRIS poslušali predavanje z naslovom Skotopični sindrom/sindrom Irlen
»Predavanje je bilo nazorno predstavljeno. Hvala za podane informacije.«
»Super predstavitev! Zame sicer nekoliko preveč komercialno.«
»Predavanje je bilo zanimivo. Mogoče bi v prihodnje lahko pokazali tudi kakšno folijo. Podatki so bili izčrpni in dobro predstavljeni.«
»Za skotopični sindrom sem danes slišala prvič. Predavanje se mi je zdelo nazorno in zelo zanimivo. Dobila sem dovolj osnovnih informacij in navodilo kam se obrniti (na koga), če zaznam problem.«
»Všeč mi je bilo vaše predavanje. Veliko pomenijo dejanske slike in video. Prvič sem slišala za ta sindrom, vendar ste ga zelo dobro predstavili. Kar tako naprej in veliko uspeha😊«
»Dodala bi, da vidim kako izgleda folija, očala in kako se to pritrdi na ekran, če folija ni tako velika kot ekran. Predavanje je bilo drugače odlično, veliko primerov iz prakse, tudi teorija, ki ni bila v ospredju. Skratka super in hvala!«
»Jedrnato, razumljivo. Super!«
»Zelo dobra predstavitev, uporabna vsebina, v praksi v veliko pomoč – posebej učencem.«
»Jasno, natančno, organizirano.«
Izjave udeleženk Seminarja za učitelje slepih in slabovidnih otrok, 22. novembra 2018, v Centru IRIS, ki so poslušale predavanje z naslovom Skotopični sindrom/sindrom Irlen:
»Zamen nekaj popolnoma novega. Potrebno je obvestiti ljudi. Predavanje je zgoščeno, konkretno.«
»Predavateljica, gospa Nina je bila super, ker je bila polna energije. Snov je podajala na razumljiv in konkreten način. Vidi se, da je strokovno zelo dobro podkovana.«
»Odlična predstavitev. Super primeri. Res nazorno. Res uporabno.«
»Sama sem že nekaj o sindromu Irlen poslušala. Danes ste bili zelo izčrpni, pa vendar kratki in jedrnati. Zanimivo predstavljeno, le tako naprej.«
»Dinamično, slikovito, konkretno, zanimivo, uporabno.«
»Zanimivo predavanje, nekaj drugačnega, za enkrat še ne znanega. Sem pa mnenja, da so tako odlični rezultati kot smo jih videli na posnetkih, možni le v določenih primerih in je v veliki večini treba delati tudi na psihološkem ozadju osebe ter ostalih faktorjih (stres, prehrana, okolje).«
»Zelo zanimivo in predvsem te spodbudi, da se zamisliš o otrocih, s katerimi delaš. Hvala in upam, da se bomo na nivoju šole dogovorili za predavanje.«
Strokovni delavci Vrtca Montessori Hiša otrok srečnih rok so povedali (7. februar 2019)
Srečanje spremljevalcev slepih in slabovidnih otrok, 26. marec 2019 na Centru IRIS
»V celoti všečna predstavitev. Osebno mi je všeč, da je dovolj praktičnih primerov.«
»Všeč mi je bilo, da smo izvedeli veliko podrobnih informacij o sindromu Irlen, je pa žalostno, da tega ne sliši več ljudi.«
»Vaše predavanje sem poslušala ponovno, tako da vsebina zame ni bila nova, je bilo pa vsekakor zanimivo.«
»Pridobila sem nova znanja in spoznanja. Pohvalila bi celovito in dobro predstavitev.«
»Tema je bila zelo zanimiva in nova. Do zdaj sem poznala le definicijo. Predstavljeno je bilo na jasen, dinamičen način, podprto s primeri iz prakse, kar mi je zelo všeč. Zelo uporabno tako zase kot za prepoznavanje možnosti za sindrom pri drugih.«
»Predavanje je bilo poučno, nove informacije. Pohvalila bi veliko znanja s strani predavateljice.«
»Super predavanje, predstavitev kaj skotopični sindrom je in veliko praktičnih izkušenj.«
»Krasno predavanje, veliko sem se naučila in zagotovo predam informacijo na naši osnovni in srednji šoli. Upam, da bo kmalu lahko veliko otrok napredovalo s pomočjo znanja o sindromu Irlen. Zdaj bom najbrž lahko pomagala tudi svojemu otroku.«
»Odlična tema, odlična predstavitev!«
»Celotno predavanje mi je bilo všeč. Potekalo je sproščeno in razumljivo.«
Komentarji po predavanju, 2. aprila 2019, v knjižnici v Kranjski Gori
»Do vašega predavanja o skotopičnem sindromu nisem vedela nič. Po predavanju tega ravno ne morem trditi. Zapomnila sem si, da je glavni razlog v možganih in ne v očeh in še kaj drugega. 🙂
Zanimivo predavanje v vseh pogledih. Dobro zastavljeno, ravno prav strokovno, da ga lahko razume vsakdo. Dolžina primerna. Skratka upam, da ga bo slišalo, čim več ljudi, predvsem pa osebe, ki delajo z otroki. Ključno je, da se sindrom zgodaj prepozna in ustavi posledice, ki na dolgi rok lahko pustijo posledice na otrokovem razvoju. Osveščajte naprej s tako energijo in žarom, kot ste to počeli pri nas, pa bomo kmalu vsi začeli žeti sadove vašega dela. Hvala vam, bilo je super.« Udeleženka, bibliotekarka
»Predavanje me je zelo impresioniralo. Že danes sem delila vprašalnike med kolegicami in razlagala o sindromu. Všeč mi je bilo, da je bilo predavanje strokovno, vendar še vedno razumevajoče za tiste, ki niso iz naše stroke. Bila ste zelo fleksibilna in nam omogoča postavljanja vprašanj, ki so se nam ob razlagi pojavljala. Najbolj so me šokirali video posnetki, ki smo si jih ogledali. Ste zelo kompetentna predavateljica. Čeprav sem kritična in rada podam tudi kakšno konstruktivno kritiko, je pri vašem predavanju ne morem, ker ne bi ničesar spremenila. Dodala bi samo popust pri testiranju za udeležence predavanja 😉
Upam, da bodo vaše želje, prizadevanja, pobude padla na plodna tla in da bo šel v prihodnje vsak otrok pred šolo skozi testiranje, saj bo s tem otrokom, staršem in učiteljem marsikaj prihranjeno. Pri vašem delu vam želim veliko uspeha.« Učiteljica razrednega pouka
Na predavanju nas je gospa mag. Nina Čelešnik Kozamernik seznanila s sindromom Irlen. Podala nam je ogromno informacij o tem sindromu in nam ga zelo približala. Spoznali smo, da tudi ta sindrom obstaja, da je prisoten med nami in da je očitno zelo razširjen. Na žalost pa premalo poznan. Gospa Nina odlično in zgoščeno predava in dopušča tudi vmesna vprašanja. Na predavanju združi teorijo in primere iz prakse, zato je predavanje sproščeno, razumljivo in zelo zanimivo.
Irlen sindrom lahko povzroča ogromno težav, močno vpliva na kakovost življenja oseb in jih zaznamuje za celo življenje, če ni prepoznan.
Čestitke celotnemu kolektivu za pripravljenost pomagati in ves trud, ki ga vlagate v ozaveščanje in odkrivanje ter odpravo težav, ki so posledice tega sindroma. Želim vam, da vztrajate pri svojem delu in vsa pohvala, da spreminjate na bolje življenja oseb, zaznamovanih s sindromom Irlen. Bibliotekarka
“Glede predavanja samo dobre stvari, obe s hčerko sva prišli do določenih razjasnitev vprašanj.” Mama